Mija rok od rozpoczęcia powszechnej rejestracji domen dla stron www pod telefony komórkowe - .mobi. W tym czasie w 104 krajach zarejestrowano ponad 700 tys. tych domen.
W Polsce liczba sprzedanych mobilnych domen nie jest zawrotna. Do chwili obecnej zarejestrowanych zostało ich nie więcej niż 1500.
W Polsce obecnie nie rejestruje się więcej niż 40-50 domen .mobi miesięcznie. To niewiele. Ale Polska nie była nigdy oczekiwana jako "mobilny lider". Związane jest to z silnym przywiązaniem do tradycyjnych rozwiązań - mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.
Polscy właściciele domen .mobi to głównie duże serwisy informacyjne i szeroko pojęta branża turystyczna. W tym ostatnim przypadku "efekt mobilny" będzie prawdopodobnie najlepszy. W wakacje kilkaset największych światowych miast, w specjalnym procesie rejestracji, wykupiło domeny .mobi.
Mobilne domeny mają przed sobą świetlaną przyszłość. Na całym świecie 1.6 mld telefonów komórkowych (na 2.5 mld aktywnych) jest już przystosowanych do komunikacji z internetem. W sumie daje to 900 milionów internautów i ogromny rynek.
Niewiele nowych produktów może pochwalić się takim potencjałem. Ponadto wartość rynkowa mobilnych domen nabiera rozpędu. Są one już wystawiane na aukcjach i choć nie osiągają tak zawrotnych cen jak na przykład business.com, sprzedana wraz z firmą o tej samej nazwie za 345 mln dolarów czy sex.com, za którą zapłacono 14 mln dolarów, to jednak ich wartość ciągle rośnie.
Przykładowo, za domenę flowers.mobi zapłacono 200 tys. dolarów, za SportsBook.mobi 130 tys. dolarów, hosting.mobi - 101 tys. dolarów, a bank.mobi kosztowała 51 tys. dolarów.