Dobra witryna daje prestiż
Internauci uważają, że wygląd strony internetowej, jej nazwa i adres jest równie istotny, jak prezentacja firmy w świecie realnym. Co więcej dla prestiżu, duże znaczenie ma końcówka adresu internetowego firmy - wynika z badań Centrum Nowej Technologii.
Ponad 56% respondentów biorących udział w badaniach stwierdziło, że strona internetowa firmy jest równie ważna, jak prezentacja przedsiębiorstwa w świecie realnym. Niewiele ponad 4% ankietowanych uznało, że jest to najistotniejszy czynnik brany pod uwagę przy ocenianiu firmy. Tylko blisko 2% respondentów twierdzi, ze strona WWW nie ma dla nich żadnego znaczenia.
Blisko 2/3 respondentów tłumaczy to tym, że "świat internetowy odgrywa ważną rolę w społeczeństwie". Znamienne dla obecnych czasów jest to, że 2,6% internautów uznało, że świat wirtualny jest nawet ważniejszy niż ten rzeczywisty. Dwukrotnie mniej uznało, że jest on w ogóle nie ważny.
Opinii o wydarzeniach polscy internauci szukają najczęściej w Sieci (55,6% - trudno się dziwić) oraz w prasie (23,2%). Na dalszych miejscach uplasowały się: telewizja, radio i przekaz ustny. Warto jednak zauważyć, że inaczej przedstawia się sprawa w przypadku informacji na temat produktów i usług. Tutaj jeszcze większą role odgrywa internet (69%), ale na drugim miejscu jest już przekaz ustny (14,9%).
Badanie wyjaśniło też kwestię na ile Polacy przywiązują wagę do nazw domen internetowych. Dla prawie 57% respondentów nazwa strony www jest ważna, a dla prawie 13% osób z tej grupy jest nawet bardzo ważna. Największy prestiż może zapewnić adres rozszerzeniem "pl" (41,7%). Na drugim miejscu znalazła się końcówka "com.pl" (25,5%).
Prawie 12% ankietowanych najbardziej prestiżowym rozszerzeniem wybrało "eu" Najbardziej znane na świecie rozszerzenie "com" w Polsce zajęło dopiero piąte miejsce (8,9%) i zostało wyprzedzone jeszcze przez "org". Dopiero na szóstym miejscu znalazła się końcówka "biz".
W ankiecie wzięło udział 457 internautów. Centrum Nowej Technologii zapewnia, że struktura grupy badanej dokładnie odpowiadała strukturze polskich internautów z uwzględnieniem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miasta.