Każda firma pragnie dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do jak największej liczby odbiorców, a zarazem wyróżnić się na tle konkurencji. Pomocne w tym są nowoczesne technologie, dzięki którym reklama staje się nie tylko lepiej widoczna, ale i bardziej angażująca oraz wyjątkowo atrakcyjna wizualnie. Taki charakter ma coraz chętniej stosowana reklama na monitorach typu outdoor i indoor.
OOH (out of home advertising) jest powszechnie wykorzystywaną formą komunikacji reklamowej, z którą stykamy się zarówno na ulicach, jak i w sklepach. Problem w tym, że odbiorcy coraz częściej ignorują tradycyjne przekazy w postaci plakatów, ulotek czy billboardów. Teoretycznie widzą je, ale w praktyce ich nie kodują. Stąd też potrzeba zastosowania innowacyjnych rozwiązań, które oferują nową, lepszą jakość w działaniach marketingowych. Taką gwarantuje cyfrowe podejście do tradycyjnej reklamy zewnętrznej, czyli DOOH (digital out of home), dzięki czemu można idealnie dopasować treść przekazu do odbiorców znajdujących się poza domem, ale jednocześnie mocniej wpłynąć na ich poziom zaangażowania. Statyczne obrazy wykazują zdecydowanie mniejszą skuteczność niż te dynamicznie zmieniające się, a ponadto reklama na monitory pozwala zmieniać treści w zależności od miejsca czy pory dnia. Treściami można po prostu zarządzać w czasie rzeczywistym, ponieważ każdy system tego typu formy reklamowej składa się z dwóch elementów:
Warto podkreślić, że reklama na monitorach umożliwia dotarcie z komunikatem reklamowym praktycznie do każdego miejsca, w którym znajduje się odbiorca. Mogą to być ulice, place czy dworce, ale także galerie handlowe i konkretne sklepy. W takich miejscach nie ma możliwości wyłączenia reklamy lub zastosowania wtyczki adblock, ale nie na tym polega też wysoka skuteczność tej formy reklamowej. Przede wszystkim chodzi o umiejętne wykorzystanie możliwości, jakie daje reklama na monitory. Liczy się kreatywne generowanie pomysłów, oryginalny przekaz, ale również miejsce i sposób jej wyświetlania.
Wyobraźmy sobie, że pomiędzy siedzibą firmy, w której pracujemy a domem, znajduje się galeria handlowa i codziennie na swojej drodze z pracy do domu widzimy ciekawie zrealizowane dialogi na temat tego, co zjeść na obiad. Rozmowy mają na celu oczywiście zachęcenie osób wracających z pracy do wstąpienia na zakupy. Ile osób skusi się na skorzystanie z takiej propozycji? Okazuje się, że skuteczność tej formy reklamowej jest znacznie większa niż w przypadku tradycyjnego billboardu.
Reklamę na monitorach coraz chętniej stosuje się również w konkretnych sklepach w formie systemu digital signage. Według badań marketingowych aż 70% decyzji zakupowych podejmujemy bezpośrednio przy półce sklepowej. Plakietki z cenami promocyjnymi, rollupy i standy wykazują coraz mniejszą skuteczność, ponieważ słabo odwołują się do zmysłów i emocji. Co innego zmieniające się animacje, jakie są możliwe dzięki reklamie na monitorach. W ciągu kilku sekund klient widzi zdecydowanie więcej informacji, które jednocześnie inspirują do konkretnego działania. Ponadto ruch przyciąga wzrok, a dźwięk oddziałuje na słuch, co bezpośrednio wpływa na emocje oraz efektywną percepcję. Jeżeli klient się waha, to właśnie taka zaanimowana forma mocniej zaangażuje i wprost nakłoni do podjęcia decyzji zakupowej. W każdym razie jej efektywność okazuje się niezwykle wysoka.
Warto również podkreślić, że prezentowane treści mogą nie tylko zachęcać do zakupu, ale także mieć charakter edukacyjny np. prezentować sposób działania produktu czy możliwości jego zastosowania w konkretnych sytuacjach życiowych. Czasami właśnie ten element bywa decydującym impulsem motywującym do podjęcia decyzji. W tym kontekście trudno się dziwić, że z tego typu metod nowoczesnego marketingu przypółkowego wyjątkowo często korzystają marki odzieżowe czy sklepy oferujące wyposażenie dla domu.
Skuteczną reklamę na monitorach zapewnia firma VSG - https://vsg-digitalsignage.com/pl/system-visonet/reklama-na-ekranach-monitorow-lcd/.
Ten innowacyjny sposób dotarcia do odbiorcy, a przede wszystkim zmobilizowania go do konkretnej reakcji ma wyjątkowo wiele walorów. Badania marketingowe dowodzą, że reklama na monitorach:
Umożliwia masowy zasięg publikowanych treści, ale jednocześnie ścisłe dopasowany do potrzeb konkretnego odbiorcy;
Działa bezpośrednio i nie wymaga od odbiorcy inicjowania przekazu np. poprzez włączenie komputera czy telewizji;
Jest niezwykle łatwa w edytowaniu – treść można łatwo zmieniać w zależności np. od pory dnia;
Bardzo mocno wpływa na odbiorcę (przyciąga lepiej niż statyczne obrazki), angażuje jego zmysły wzroku i słuchu, a tym samym wykazuje znacznie większą efektywność;
Można zintegrować z innymi nośnikami i np. zachęcać do interakcji poprzez pobranie aplikacji na telefon.
Wielu reklamodawców ceni sobie również oszczędność czasu i pieniędzy. Tak naprawdę jedno kliknięcie wystarczy, aby zaktualizować emitowane treści, więc nie trzeba opracowywać nowej kampanii pod kątem konkretnych wydarzeń, jak święta. Jednocześnie ogranicza się wydatki na wydruk i dystrybucję. Innowacyjna forma przekazu reklamowego kreuje zarazem niezwykle dynamiczny i bardzo nowoczesny wizerunek marki lub firmy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|