Wśród odbiorców to właśnie maile transakcyjne są zdecydowanie częściej otwierane – bo aż osiem razy – niż wiadomości innego typu.
Ponieważ są to wiadomości jakie otrzymujemy na przykład po dokonaniu zakupów w internecie. Większość osób nie wyobraża sobie, aby nie otworzyć takiej wiadomości i nie odczytać. Co więcej klienci wręcz oczekują maili transakcyjnych.
Dlatego warto iść krok dalej i wykorzystać popularność wiadomości transakcyjnych. Może to przynieść spore korzyści i zwiększyć sprzedaż oraz jeszcze bardziej zaangażować e-klientów. A można to osiągnąć w bardzo prosty sposób, przy użyciu kilku elementów, aby lepiej docierać do klientów. I wystarczy zrobić to raz, a system będzie działał cały czas i przynosił pozytywne efekty.
Natomiast w przypadku korzystania z platformy zewnętrznej do wysyłania maili transakcyjnych, takiej jak https://sendlab.pl/, maile transakcyjne są wysyłane za pomocą niezawodnego SMTP lub API. Tak czy inaczej wysyłane są maile transakcyjne, więc dlaczego nie wykorzystać tej szansy na dodatkowy kontakt z klientem i wzmocnić pozycję swojej firmy.
Bez wątpienia maile transakcyjne są jednymi z najbardziej wyczekiwanych i chętnie czytanych wiadomości. Dlatego należy wykorzystać szansę na kontakt z klientem i jak najlepiej przygotować się do maili transakcyjnych. Ponieważ większość odbiera te wiadomości jako po prostu wiadomość o odbytej transakcji – oczywiście jest to poprawne – ale daje ona znacznie większe możliwości. To jasne, że każdy czeka na wiadomość czy transakcja odbyła się poprawnie. Zazwyczaj jest to w krótkim czasie po dokonaniu zakupu i z pełną uwagę odczyta maila transakcyjnego. Dlaczego, więc nie wykorzystać tego momentu na przekazanie innych informacji dla swoich klientów?
Priorytetem jest tutaj czas działania, który musi być możliwie jak najkrótszy. Ponieważ pojawia się szansa na przeprowadzenie kolejnych transakcji. Aby tak się stało należy wprowadzić kilka technik, w celu zmotywowania klienta do podjęcia kolejnych zakupów w naszym sklepie. Chyba nikt nie chce, aby pierwsze zakupy były ostatnie jakie zrobił u nas klient. Dlatego należy użyć wszelkich możliwości żeby budować więź z klientem.
Bardzo ważna jest treść maila transakcyjnego, od tego jak zostanie odebrany przez klienta zależy czy sklep zyska zaufanie kolejnego klienta. W skład takiej wiadomości wchodzi kilka elementów, które należy użyć w celu zbudowania wizerunku firmy godnej zaufania. Dobrze odbierane są wiadomości, w których zwracamy się po imieniu. A dodatkowo bardzo korzystnie odbierana jest możliwość śledzenia przesyłki. Wtedy na bieżąco klient wie co dzieje się z przesyłką. Nie zapominajmy o telefonie kontaktowym, pod który można zadzwonić w razie pytań. A profesjonalna obsługa zawsze jest pozytywnie odbierana. Można również zamieścić listę najczęściej zadawanych pytań przez klientów. Niektóre firmy proponują swoim klientom dołączenie do programu lojalnościowego z atrakcyjnymi nagrodami, co motywuje do kolejnych zakupów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|