Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Amerykańsko-chiński sojusz liczy na wprowadzenie nowych gadżetów na silnie konkurencyjne rynki. Czy zapał Baidu wraz z silną marką Della wystarczą jednak, by stworzyć wysokiej klasy produkty, które będą chętnie kupowane?

Amerykański producent komputerów - Dell - zamierza podjąć kolejną próbę wejścia na rynek tabletów, powstać mają także smartfony z logo tej firmy. Przypomnijmy, że 5-calowy tablet Streak 5 został wycofany ze sprzedaży w Stanach Zjednoczonych miesiąc temu. Oba rynki są już teraz bardzo konkurencyjne - wśród producentów tabletów dominuje nieprzerwanie Apple ze swoim iPadem, z kolei na rynku smartfonów zachodzą dynamiczne zmiany, zwłaszcza wśród największych graczy.

Wprowadzenie nowych produktów do sprzedaży nie będzie trudne, sztuką będzie przekonać konsumentów do dokonania zakupu. Silna pozycja Della na rynku komputerów (i to bardziej dla firm niż osób prywatnych) może nie wystarczyć.

>> Czytaj także: Dell rewelacyjnie

Sonda
Czy Dell ma szanse na rynku smartfonów?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Dell nie staje jednak w szranki samodzielnie. Partnerem została chińska firma Baidu, lider lokalnego rynku IT. Chińczycy ujawniają coraz więcej swoich planów dotyczących ekspansji online - wyszukiwarka to już tylko jeden z wielu elementów. Baidu Yi ma być platformą dla aplikacji mobilnych, podobną w działaniu do systemu stworzonego przez Apple'a. Opierać się ma na mocno zmodyfikowanej wersji Androida.

Agencja Reuters zauważa, że dla Baidu jest to także poważne wyzwanie. Firma chce najwyraźniej skupić się na ekspansji międzynarodowej i raczej nie będzie zainteresowana produktami z niższej półki. Gdyby bowiem tak było, mogłaby wybierać wśród chińskich partnerów. Dell jest marką znaną i cenioną na świecie, co mogłoby pomóc w promocji produktów Baidu.

>> Czytaj także: Kolejny tablet Samsunga zakazany

Chińczycy jako atut mają niezwykle chłonny rynek wewnętrzny z setkami milionów konsumentów, chcących kupować to samo, co na Zachodzie. Drogie komputery, telefony komórkowe czy tablety świetnie się sprzedają w Państwie Środka. Dla Della to także może być okazja do wzmocnienia swojej pozycji wobec konkurentów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *