Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Delikatesy inwestują w intuicyjną wyszukiwarkę

16-01-2011, 21:55

Wyszukiwarka ma poprawić szybkość składania zamówień, a także zwiększyć obroty delikatesów A.pl, które jako pierwsze w Polsce testują inteligentną wyszukiwarkę Fablo.

Sprzedaż w internetowych sklepach spożywczych ma specyficzny charakter. Klienci z reguły robią zakupy w sposób powtarzalny i najczęściej ich koszyki zakupowe nie ulegają zmianom. Sklepy bazują głównie na stałych klientach, którzy są wierni raz ustalonym przez siebie wyborom. To powoduje, że zakupy robione są machinalnie, szybko, niemal automatycznie.

>> Czytaj też: Supermarkety uruchomią e-delikatesy

Sonda
Używasz wyszukiwarek w sklepach internetowych?
  • tak
  • tak, ale rzadko znajduję czego chcę
  • nie, korzystam z kategorii i działów
  • nie, dokładnie wiem czego chcę
  • nie korzystam ze sklepów internetowych
wyniki  komentarze

Zdaniem Igora Dzierżanowskiego z Fablo nowe standardy wyszukiwania mogą rozwiązać problem, gdy klient nie poszukuje nowych produktów i zostaje przy tych wybieranych automatycznie. Pod uwagę brana jest także prezentacja produktu.

O wyszukiwarce Fablo pisaliśmy w Dzienniku Internautów pod koniec ubiegłego roku. Pierwszy klient w Polsce dopiero teraz zdecydował się na wdrożenie usługi do swojego sklepu internetowego. Wyszukiwarka interpretuje zapytania klientów pomimo zawartych w nich błędów, literówek czy pomyłek, a w wersji „instant” wyniki prezentowane są na stronie już w trakcie wpisywania zapytania.

Delikatesy A.pl chcą zwiększyć sprzedaż poprzez implementację inteligentnej wyszukiwarki
fot. - Delikatesy A.pl chcą zwiększyć sprzedaż poprzez implementację inteligentnej wyszukiwarki
Delikatesy będą testować nową wyszukiwarkę i porównywać wyniki sprzedaży z tymi, które osiągano przy pomocy dotychczas używanej wyszukiwarki. W okresie testów A.pl będzie korzystać z dwóch narzędzi równocześnie.

>> Czytaj też: Rola internetu w zakupach artykułów spożywczych

- Chcemy zestawić i porównać statystyki dotyczące zachowania klientów - m.in. głębokość ich wizyt w sklepie, poziom obrotów i szybkość składania zamówień. Wdrożenie pozwoli wykazać, w jaki sposób jakość wyszukiwania wpływa na decyzje zakupowe, jak skrócenie procesu zakupów przekłada się na efektywność sprzedaży i z czego te zmiany wynikają – mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet S.A.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

NK w kalejdoskopie 2010 roku