Wyszukiwarka ma poprawić szybkość składania zamówień, a także zwiększyć obroty delikatesów A.pl, które jako pierwsze w Polsce testują inteligentną wyszukiwarkę Fablo.
reklama
Sprzedaż w internetowych sklepach spożywczych ma specyficzny charakter. Klienci z reguły robią zakupy w sposób powtarzalny i najczęściej ich koszyki zakupowe nie ulegają zmianom. Sklepy bazują głównie na stałych klientach, którzy są wierni raz ustalonym przez siebie wyborom. To powoduje, że zakupy robione są machinalnie, szybko, niemal automatycznie.
Zdaniem Igora Dzierżanowskiego z Fablo nowe standardy wyszukiwania mogą rozwiązać problem, gdy klient nie poszukuje nowych produktów i zostaje przy tych wybieranych automatycznie. Pod uwagę brana jest także prezentacja produktu.
O wyszukiwarce Fablo pisaliśmy w Dzienniku Internautów pod koniec ubiegłego roku. Pierwszy klient w Polsce dopiero teraz zdecydował się na wdrożenie usługi do swojego sklepu internetowego. Wyszukiwarka interpretuje zapytania klientów pomimo zawartych w nich błędów, literówek czy pomyłek, a w wersji „instant” wyniki prezentowane są na stronie już w trakcie wpisywania zapytania.
Delikatesy będą testować nową wyszukiwarkę i porównywać wyniki sprzedaży z tymi, które osiągano przy pomocy dotychczas używanej wyszukiwarki. W okresie testów A.pl będzie korzystać z dwóch narzędzi równocześnie.
- Chcemy zestawić i porównać statystyki dotyczące zachowania klientów - m.in. głębokość ich wizyt w sklepie, poziom obrotów i szybkość składania zamówień. Wdrożenie pozwoli wykazać, w jaki sposób jakość wyszukiwania wpływa na decyzje zakupowe, jak skrócenie procesu zakupów przekłada się na efektywność sprzedaży i z czego te zmiany wynikają – mówi Jakub Milewski, koordynator e-commerce w A.pl Internet S.A.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|