Firma IAI S.A. twierdzi, że dla sklepów internetowych najlepszy nie jest tani hosting lub serwer dedykowany (stosunkowo drogi). Hitem ma być umieszczenie sklepu internetowego w dedykowanej chmurze.
reklama
Zaletą wirtualizacji jest możliwość wykorzystania tylko części zasobów serwera. Dzięki temu jeden sprzęt pracuje w służbie kilku systemów, które działają niezależnie, nie wpływając na siebie wzajemnie. Administrator może zmienić parametry wirtualnego serwera, przydzielając więcej mocy obliczeniowej lub pamięci konkretnym projektom.
Do tej pory sklepy internetowe nie korzystały z tej technologii, wybierając pomiędzy hostingiem a serwerem dedykowanym. Według firmy IAI S.A. przełomem było wprowadzenie w kwietniu 2010 r. Abonamentu Cloud, czyli abonamentu który dostosowuje wysokość opłat do wielkości sklepu, bez potrzeby kontraktowania poziomu ruchu i płacenia prowizji od obrotów.
- Abonament Cloud był strzałem w dziesiątkę. Świetnie trafił w potrzeby rynku. Klienci cenili sobie prostotę, brak potrzeby śledzenia statystyk sklepu i konieczności planowania poziomu ruchu, aby wykupić odpowiedni pakiet abonamentowy. Uprościło to nam również sprzedaż i przyczyniło się do popularyzacji idei usług SaaS. Na pewno to ten abonament przyczynił się do przekroczenia 29 września br. magicznej liczby 1000 obsługiwanych sklepów internetowych - wyjaśnia Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.
Abonament Cloud ma być rozwiązaniem dla mniejszych sklepów internetowych. Jednak gdy sklep osiągnie już większą skalę działania niż ta, dla jakiej przewidzieliśmy Abonament Cloud, zamiast potrzeby wynajmowania całego serwera, IAI umożliwia umieszczenie systemu na 1/8, 1/4, 1/2 lub 1/1 serwera opartego o dwa czterordzeniowe procesory. W zamian za zarezerwowanie stałej części chmury IAI nie nalicza opłat za ruch, ilość towarów, ilość wywołań programu w chmurze i nie ogranicza innych parametrów.
- To zupełnie tak, jakby zamiast proponować klientowi wybierać rozmiar pizzy, piec tylko największe pizze, które są najtańsze w przeliczeniu na tę samą wagę, a zamiast wybierać rozmiar całej pizzy, proponować klientom wybrać tylko, ile kawałków pizzy chcą. Oferujemy 1, 2, 4 lub 8 kawałków z pizzy, która ma 8 kawałków łącznie. A najlepsze jest to, że klient przychodząc do pizzerii, nie musi od razu wiedzieć, ile pizzy zje. Kupuje jeden kawałek, a gdy jego apetyt ciągle nie jest zaspokojony, dokupuje kolejne, płacąc za nie coraz mniej - dodaje Paweł Fornalski.
IAI zadbało również o możliwość zmiany wielkości potrzebnych zasobów. Można bez przestoju zmienić np. plan abonamentowy Dedicated cloud 1 na Dedicated cloud 8. Po sezonie sklep może ponownie zredukować potrzebną moc obliczeniową, zmniejszając jednocześnie wielkość opłaty.
Więcej o dedykowanej chmurze na stronie: www.IAI-Shop.com
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|