Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dane czekają na katastrofę

20-09-2006, 12:23

Aż 79% użytkowników komputerów uważa dane zgromadzone w swoich maszynach za cenne, a 40% wręcz bezcenne. Niestety przeprowadzony przez firmę Ontrack sondaż pokazuje, że o zabezpieczenie danych przed ich utratą mało kto się troszczy.

Ponad połowa (58%) użytkowników komputerów pytanych, jak długo planują korzystać ze swoich urządzeń, odpowiadała "dopóki nie padnie". W połączeniu z faktem, iż 63% osób archiwizuje dane mniej niż raz w miesiącu, a 23% nigdy nie robi kopii zapasowej, pozwala sądzić, że wielu ludzi po prostu czeka na katastrofę.

Pomimo faktu, że część użytkowników komputerów przygotowuje kopie zapasowe danych, aż 45% z nich nie sprawdza, czy archiwizowane pliki zostały poprawnie zapisane. Często zdarza się, że kopii strategicznych danych nie da się otworzyć.

Tylko 17% respondentów sondażu przyznało, że trzymają kopie zapasowe w innym miejscu niż to, w którym działa komputer. Pozostałe osoby w przypadku zalania lub spalenia straciłyby dane zapisane w komputerze oraz ich kopie trzymane obok.

Z danych Ontrack wynika, że w ciągu każdej minuty na świecie tracone są dane o pojemności 2 GB. Takie statystyki pokazują, że awaria dysku twardego jest w wielu przypadkach tylko kwestią czasu. Co ciekawe, aż 64% respondentów sondażu utraciło wcześniej dane, jednak nadal nie zabezpiecza ich właściwie.

Eksperci Ontracka radzą zastosować się do podstawowych rad, które pozwolą zminimalizować prawdopodobieństwo utraty danych:

  • Rób kopie zapasowe co najmniej raz w tygodniu

  • Testuj archiwa danych

  • Trzymaj kopie zapasowe w innej lokalizacji niż komputer

  • Sprawdzaj kondycję swojego komputera

  • W razie utraty danych rozważ skorzystanie z pomocy specjalistów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ontrack