Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czym zaskakuje Orange? Blokowaniem blogów

12-06-2012, 16:03

Niemal wszystkie blogi są domyślnie blokowane przez system filtrowania treści Orange, który ma chronić dzieci - zauważa serwis GigaOM. W praktyce ogromne straty z tego tytułu ponoszą jednak właściciele popularnych witryn internetowych.

robot sprzątający

reklama


Mobilne wersje witryn są często blokowane przez filtry, które mają chronić najmłodszych użytkowników sieci - zauważa GigaOM (zob. Crazy: Orange censors all blogs, not just GigaOM). Usługi wykorzystywane m.in. przez Orange są jednak zdaniem wspomnianej witryny "beznadziejne".

Czytaj także: Twitter zarabia najwięcej na wersji mobilnej

Rozwiązanie Safeguard, stosowane przez Orange, blokuje na urządzeniach przenośnych wszystkie witryny, które wyglądają jak blogi. GigaOM został zablokowany przez zewnętrzny system monitoringu, gdyż został uznany za bloga. Obecnie Safeguard blokuje wszystkie blogi - odpowiedziało administratorom amerykańskiej witryny Orange.

Poddane tego typu cenzurze są jednak nie tylko witryny przygotowywane przez blogerów, a wszystkie, które zostaną skatalogowane jako tworzone przez internautów. W praktyce oznacza to, że miliony klientów po prostu nie może odwiedzać swoich ulubionych witryn, a wydawcy tracą pieniądze - zauważa GigaOM.

Sytuacja ma się zmienić, gdy europejski operator wprowadzi do swojego narzędzia nowe funkcje, łagodniej podchodzące do blokowania sieci. Rozwiązania tego typu mają się według Orange pojawić w drugiej połowie roku. Na razie użytkownicy są skazani na odwiedzanie wyłącznie popularnych witryn, jak Dailymotion, które wkrótce ma zostać w całości wykupione przez francuski koncern.

Czytaj także: Pomijanie reklam telewizyjnych? Kontrowersyjne, ale możliwe


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

TechCamp: Emocje godne finału

Źródło: GigaOM



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E