Do 2020 r. w Unii Europejskiej zabraknie ponad 800 000 specjalistów IT. Szacuje się, że w Polsce praca czeka na 50 000 takich osób. Czy to wystarczający powód, by od najmłodszych lat uczyć dzieci kodowania i programowania? Tak, ale nie tylko po to, by wykształcić fachowców z tej dziedziny.
Zmiana podejścia w uczeniu informatyki w szkołach jest nieunikniona. Wymusza ją sytuacja na rynku pracy. Umiejętności cyfrowe należą dziś do najbardziej pożądanych przez pracodawców. Szacuje się, że w Polsce brakuje ok. 50 000 programistów. Z kolei w Unii Europejskiej na fachowców z tej dziedziny do 2020 będzie czekać ok. 800 000 miejsc pracy. Co więcej według danych Komisji Europejskiej aż 20% osób w wieku 15-24 lat, mieszkających w UE, nie może znaleźć zatrudnienia. Problem w tym, że 45% całego społeczeństwa UE nie jest obeznana z nowymi technologiami. Wśród osób posiadających pracę odsetek ten wynosi 30%. Tymczasem na prawie wszystkich oferowanych obecnie stanowiskach (90%) wymaga się umiejętności cyfrowych.
Nie oznacza to, że wszystkie dzieci mają opuszczać szkołę z opanowaną umiejętnością kodowania i programowania. Powinny jednak mieć przynajmniej ogólną wiedzę na ten temat. Warto uczyć programowania i kodowania, bo jest to szkoła logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i planowania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|