Koreańska firma liczy, że Samsung Galaxy Tab 10.1 stanowić będzie poważne zagrożenie dla iPada, niekwestionowanego lidera rynku tabletów. Analitycy szacują jednak, że tegoroczna sprzedaż Samsunga będzie kilkukrotnie niższa niż Apple'a.
reklama
Samsung wyrasta na głównego rywala Apple'a na rynku tabletów. Już teraz obie firmy ostro konkurują ze sobą w zakresie smartfonów. Różnica w poziomach sprzedaży obu firm jest jednak wciąż ogromna. Firma Steve'a Jobsa zdaje się nadal dystansować konkurencję. Wystarczy przypomnieć, że wczoraj podała ona do wiadomości, że sprzedaż iPadów wzrosła w ciągu roku o 183 proc., do poziomu 9,25 mln sztuk.
Analitycy sądzą, że tegoroczna sprzedaż tabletów koreańskiej firmy wyniesie łącznie około 7,5 mln urządzeń, czyli poniżej kwartalnego poziomu Apple'a. Należy się także liczyć z tym, że iPady sprzedawać się będą coraz lepiej - od Samsunga zależy, czy będzie w stanie utrzymać lub zmniejszyć nawet dystans do obecnego lidera.
Na początku czerwca br. Samsung Electronics wprowadził do sprzedaży tablet Samsung Galaxy Tab 10.1. Mający zaledwie 8,6 milimetrów grubości, ekran o przekątnej 10,1 cala oraz ważący 565 gramów, kosztuje w podstawowej wersji 500 dolarów amerykańskich, czyli podobnie jak iPad. Dostępny jest jednak w wersjach 16 i 32 GB, jedynie z obsługą Wi-Fi. Wyświetlacz zapewnia jakość HD w rozdzielczości 1280 na 800.
Jako system operacyjny wybrano Android Honeycomb, najnowsze oprogramowanie ze stajni Google'a. Tablet zapewnia wsparcie dla technologii Flash, a jego bateria pozwoli na pracę nawet do 9 godzin. Galaxy Tab 10.1 posiada, podobnie jak iPad 2, dwie kamery - jedną z przodu (2 megapiksele) oraz jedną z tyłu (3 megapiksele).
Samsung na rynku telefonów komórkowych pokazuje, że jest w stanie skutecznie konkurować z innymi firmami - jest obecnie globalnie numerem dwa, w Europie Zachodniej z kolei przewodzi stawce. Postawienie na Androida także wydaje się rozwiązaniem rozsądnym, biorąc pod uwagę jego ogromną popularność wśród użytkowników smartfonów.
Pytanie tylko, czy Koreańczycy będą w stanie zbudować takie otoczenie wokół własnych produktów, jak to miało miejsce w przypadku Apple'a. Wydaje się, że właśnie to - stworzenie kompleksowego ekosystemu wokół wszystkich urządzeń - stało się kluczem do sukcesu amerykańskiej firmy. Jedno jest pewne - Samsung łatwo pola nie odda.
Pozostałe firmy obecne na rynku tabletów - Acer, Motorola czy RIM - zostają na razie daleko w tyle. Według analityków Nomury, cytowanych przez Reutersa, ich tegoroczna sprzedaż ma wynieść odpowiednio 2,4 mln, 2,0 mln oraz 1,4 mln. Hewlett-Packard czy Amazon są dopiero na początku tej drogi. Firma spodziewa się, że sprzedaż producentów innych niż Apple wzrośnie w tym roku o 134 proc., podczas gdy cały rynek urośnie o 80 proc. Nie powinno to jednak dziwić - w przypadku iPada będziemy mieć bowiem do czynienia z efektem coraz wyższej bazy, więc spektakularne wzrosty sprzedaży raczej nie będą już możliwe.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|