Liczba polskich internautów dokonujących zakupów przez internet zwiększa się. Świadczą o tym dane z raportu "E-commerce w oczach internautów" przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i firmę Gemius.
reklama
W 2008 r. dokonywanie zakupów online deklarowało 66 proc. badanych, rok później ten odsetek wyniósł 67 proc., z kolei w 2010 r. wzrósł do 74 proc. Dla porównania, badania realizowane w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej wskazują, że wśród naszych sąsiadów - Czechów, Słowaków i Ukraińców - zakupy online są jeszcze bardziej popularne. Deklarowało je 84 proc. czeskich internautów i 82 proc. słowackich internautów.
Z jaką częstotliwością Polacy dokonywali zakupów przez internet? Wyniki raportu „E-commerce w oczach internautów” wskazują, że 43 proc. respondentów dokonywało zakupy kilka razy do roku, a 13 proc. kilka razy w miesiącu.
Gdzie kupujemy? W odróżnieniu do naszych sąsiadów, wolimy zakupy na aukcjach niż w e-sklepach. Korzystanie z serwisów aukcyjnych w ubiegłym roku deklarowało 80 proc. polskich internautów kupujących online, w e-sklepach kupowało 68 proc., porównywarek cen używało 60 proc., a zakupy grupowe przyciągnęły 16 proc. respondentów.
Dla porównania, internauci w Czechach, na Słowacji i Ukrainie chętniej korzystali ze sklepów online niż z aukcji internetowych.
Co skłoniłoby polskich internautów do częstszych zakupów w sieci? Wyniki raportu „E-commerce w oczach internautów” wskazują, że rośnie liczba internautów, którzy deklarują zwiększenie częstotliwości zakupów online, w przypadku gdyby zmalały koszty dostarczenia towaru – w 2009 r. taką odpowiedź wskazywało 18 proc., a rok później już 23 proc. internautów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|