Konsumenci, konkurencja i liberalizacja - te wartości znalazły się w centrum Strategii regulacyjnej na rynku usług pocztowych na lata 2009-2011.
reklama
W zakresie kompetencji Urzędu Komunikacji Elektronicznej leży m.in. regulacja rynku pocztowego. Sytuacja na nim przypomina tę, jaka miała miejsce kilka lat temu w telekomunikacji, gdy nie istniała praktycznie konkurencja. Rola regulatora jest więc nieoceniona, zwłaszcza w kontekście efektów, jakie zostały osiągnięte na rynku telefonii stacjonarnej i komórkowej.
UKE opublikował właśnie Strategię Regulacyjną dotyczącą usług pocztowych na lata 2009-2011. Urząd zamierza zrealizować dzięki niej następujące cele strategiczne:
Nadrzędną wartością, jaką UKE zamierza chronić, są konsumenci. W tym celu chce zapewnić przystępną wysokość cen powszechnych usług pocztowych, a także proste i niedrogie procedury rozwiązywania sporów pomiędzy stronami.
Ponieważ rynek pocztowy w państwach Unii Europejskiej podlega liberalizacji, zadaniem UKE jest przygotowanie operatorów pocztowych do funkcjonowania w zmienionych warunkach. Musi wziąć przy tym pod uwagę pozycję rynkową i obowiązki monopolisty, jakim jest Poczta Polska. Urząd chce promować jak najszerszą dostępność usług o przystępnych cenach oraz najnowocześniejsze rozwiązania, jak również zapobiegać działaniom ograniczającym konkurencję.
Urząd podejmie także działania zmierzające do zapewnienia sensu ekonomicznego świadczeniu usług powszechnych. Dążyć będzie także to implementacji postanowień III Dyrektywy pocztowej, która ma zwiększyć konkurencję rynkową między operatorami.
Pełny tekst strategii pocztowej dostępny jest tutaj (format PDF).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*