Cisco: Telepraca podwyższa wydajność i zadowolenie pracowników

09-07-2009, 12:28

Telepraca pozwala zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym i zwiększa zadowolenie z pracy - dowodzi badanie przeprowadzone wśród niemal 2 tys. pracowników firmy Cisco. Co istotne dla przedsiębiorstwa, oprócz poprawy efektywności pracowników, telepraca umożliwia Cisco redukcję kosztów o 277 mln USD rocznie - poinformowali przedstawiciele firmy.

Współczesny model zatrudnienia wciąż się zmienia i coraz częściej wiąże się z podróżami krajowymi i zagranicznymi. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw rozważa wdrożenie strategii telepracy, aby m.in. obniżyć koszty oraz zatrzymać w firmie najbardziej utalentowanych pracowników. Firma Cisco postanowiła sprawdzić efekty tego systemu pracy wśród swoich pracowników, którzy pracują zdalnie przez średnio 2 dni w tygodniu.

Przeprowadzone pod koniec 2008 r. badanie na temat telepracy miało na celu ocenę aspektów społecznych, ekonomicznych i środowiskowych związanych z telepracą w Cisco. W badaniu wzięło udział 1992 pracowników firmy Cisco z pięciu regionów (Europa, Daleki Wschód, rynki rozwijające się, Japonia oraz Stany Zjednoczone i Kanada).

Analitycy oceniali liczne kwestie dotyczące telepracy, takie jak sposoby dojazdów do pracy, przeszkody technologiczne, jakość  i wydajność pracy, wpływ na środowisko, zalety i wady elastycznego trybu życia i ogólne zadowolenie pracowników.

Jak się okazało, około 69% respondentów ocenia, że telepraca podwyższa ich wydajność, a 75% badanych uważa, że poprawia terminowość ich pracy. 

83% badanych jest z kolei zdania, że ich zdolność komunikacji i współpracy z kolegami w czasie pracy zdalnej jest taka sama, a nawet lepsza w porównaniu z pracą w siedzibie firmy. 67% badanych twierdzi natomiast, że telepraca podwyższa ogólną jakość ich pracy.

Co ciekawe, dla aż 80% respondentów zaletą telepracy jest lepsza jakość życia. 60% czasu zaoszczędzonego dzięki telepracy przeznaczają na pracę, natomiast 40% — na życie prywatne.

Według analityków Cisco telepraca może też obniżyć wskaźnik rotacji pracowników, ponieważ ponad 91% badanych wymieniło możliwość pracy zdalnej jako ważny lub bardzo ważny czynnik ich ogólnego zadowolenia z pracy.

Zdaniem Cisco wyniki badania pokazują, że możliwość pracy zdalnej pozwala większości respondentów zachować znacznie lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, a także podnieść ich wydajność i zwiększyć ogólne zadowolenie z pracy. Zgodnie z danymi działu biznesowego usług internetowych Cisco, który zajmuje się doradztwem w zakresie globalnych strategii, przedsiębiorstwo uzyskuje dzięki telepracy oszczędności rzędu 277 mln USD rocznie.


Źródło: Cisco
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag telepracatag Cisco
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy