Canal+ Cyfrowy przekonywał abonentów rezygnujących z umowy, że muszą oni telefonicznie kontaktować się ze spółką. Nie była to prawda, za co Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na przedsiębiorcę karę ponad 1,8 mln zł.
reklama
Jak informuje UOKiK, postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki.
Canal+ Cyfrowy informował, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem.
Telefon, który miał wykonać konsument, mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi. Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę 1.806.304 zł.
Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna. Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|