Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Canal+ Cyfrowy wprowadzał rezygnujących w błąd

09-02-2012, 11:41

Canal+ Cyfrowy przekonywał abonentów rezygnujących z umowy, że muszą oni telefonicznie kontaktować się ze spółką. Nie była to prawda, za co Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na przedsiębiorcę karę ponad 1,8 mln zł.

robot sprzątający

reklama


Jak informuje UOKiK, postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki.

Canal+ Cyfrowy informował, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem.

Telefon, który miał wykonać konsument, mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi. Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę 1.806.304 zł.

Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna. Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

Czytaj: 4,3 mln kar za umowy energetyczne


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK