Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Boom na .eu dopiero nadchodzi

08-06-2006, 19:09

Firmy z branży handlowej, turystycznej i usługowej są w największym stopniu zainteresowane rejestracją swojej nazwy w domenie europejskiej. Na razie jednak więcej planują, niż faktycznie rejestrują - wynika z badań, które przeprowadziła firma OGICOM.

Z badań wynika, że najczęściej domenę .eu chcą rejestrować firmy z branży turystycznej - aż 68 proc. ankietowanych (12 proc. już zarejestrowało swoją nazwę w domenie .eu). Deklaracje o zarejestrowaniu domeny .eu często składają także firmy z branży handlowej - 67 proc.(19 proc. już zarejestrowało) oraz usługowej - 58 proc. (24 proc. już zarejestrowało).

Nieco mniejsze zainteresowanie domeną europejską panuje wśród firm produkcyjnych. W tej branży rejestrację domeny .eu planuje 24 proc. ankietowanych firm. Domenę już zarejestrowało 27 proc. firm. Najmniejsze zainteresowanie domeną europejską deklarują firmy związane z szeroko rozumianą edukacją. Pośród nich zaledwie 12 proc. planuje dokonać takiej rejestracji, a 7 proc. już zarejestrowało swoją domenę .eu.

Z kolei europejską domeną bardzo zainteresowane są firmy, które posługują się już domeną .com. 79 proc. spośród nich zarejestrowało już domenę .eu lub zamierza to zrobić w najbliższej przyszłości. 22 proc. z firm, które maja domenę .com, chce ją zmienić na domenę .eu. Również wśród firmy, które nie miały jeszcze żadnej domeny, aż co trzecia myśli o rejestracji właśnie domeny EU, często jako pierwszej swojej domeny.

Największy odsetek firm, które zamierzają zakupić domenę .eu, jest wśród eksporterów produktów i usług (90% badanych) oraz importerów (67%). Firmy działające na rynku krajowym, w większości przypadków już zaopatrzyły się w europejski adres (67% ankietowanych), a część z nich zamierza to zrobić w najbliższej przyszłości (22%).

Zakup domeny .eu najczęściej wynika z konieczności umocnienia pozycji na rynku europejskim (tak uważa 62% badanych). Często u źródła takiej decyzji leży też chęć wyprzedzenia konkurencji (49%), zaistnienia na rynku europejskim (40%) oraz ochrony znaku towarowego (30%).

Odkąd domena .eu jest dostępna dla obywateli Unii Europejskiej wnioski o zarejestrowanie na niej swoich adresów internetowych i kont pocztowych złożyło 1,5 mln osób. W ciągu pierwszych kilku dni w Polsce zarejestrowano 22 tys. europejskich adresów. Pod względem dynamiki sprzedaży domen .eu, obecnie Polska znajduje się ósmej pozycji w Europie.

Badanie zostało przeprowadzone pośród klientów firmy OGICOM, za pomocą ankiety internetowej, w dniach 1-6 lutego 2006 roku. Ankietę wypełniło 800 firm z całego kraju.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ogicom.pl