Modeli sprzedaży, które są dostępne dla właścicieli sklepów internetowych, jest bardzo wiele. Nie każdy wie, że istnieje inne rozwiązanie, niż sprzedaż hurtowa czy detaliczna. Doskonałym, stosunkowo nowym, rozwiązaniem jest system dropshippingu. Polecany jest przede wszystkim początkującym, przedsiębiorcom o małym budżecie startowym oraz właścicielom małych sklepów internetowych.
Dropshipping określa model współpracy między sklepem WWW a hurtownią (producentem). Polega na przeniesieniu odpowiedzialności za magazynowanie oraz wysyłkę towaru do klienta na stronę hurtownika. Model ten umożliwia przedsiębiorcy zminimalizowanie wydatków, ale co najistotniejsze, eliminuje konieczność zamrażania kapitału w postaci zalegającego towaru. To wszystko pozwala mu na skupieniu się na promocji sklepu, poszerzaniu oferty, budowaniu własnej marki i dobrych relacjach z klientami.
Przy określaniu zasad współpracy w ramach dropshippingu należy zwrócić uwagę na system rabatowy hurtowni. Z zasady, już na starcie, za samo przyłączenie się do systemu, właściciel sklepu może otrzymać zniżkę rzędu 14%. Popularne są też pakiety rabatowe, zależne od wielkości dokonanych transakcji, gdzie zniżki sięgają nawet 37%.
Dropshipping to nie tylko wygoda dla przedsiębiorcy, to również oszczędność czasu i pieniędzy. Dzięki sprawnej automatyzacji i prawidłowemu zintegrowaniu systemu sklepu WWW z hurtownią, oferta sklepu jest systematycznie uaktualniana o nowe produkty (wraz z ich zdjęciami i opisami) dostępne w hurtowni. W ten sposób zakres oferty sklepu poszerza się automatycznie i nie wymaga wysiłku ze strony właściciela sklepu. Można zrezygnować z automatyzacji i ręcznie wprowadzać nowości, zgodnie z obraną ścieżką rozwoju.
Hurtownia, w tym modelu sprzedaży, może też być odpowiedzialna za przyjmowanie reklamacji, zwrotów oraz rozpatrywanie gwarancji. Wszystko zależy od ustalonych warunków współpracy. Z zasady dąży się do tego, aby umowa była korzystna dla obu partnerów biznesowych.
Sprawdź propozycję hurtowni Bagexpress.pl – dropshipping.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość
Tytuł projektu: Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Signal - narzędzie Facebooka, które ma odciągnąć dziennikarzy od Twittera
|
|
|
|
|
|