22 października br. o godz. 19:30 odbędzie się aukcja obrazów z kolekcji „Sztuka dostrzegania”. Cel jest szczytny – dochód zostanie przeznaczony na specjalne projekty czterech organizacji społecznych m.in. Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Celem charytatywnym FDDS jest budowa profesjonalnego call center dla 116 111 - telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Planowana aukcja jest organizowana z okazji 30-lecia PwC w Polsce.
„Sztuka dostrzegania” to projekt społeczny realizowany przez PwC we współpracy z domem aukcyjnym DESA Unicum oraz malarzem Michałem Zaborowskim. Jest to inicjatywa łącząca świat biznesu i kultury oraz działań społecznych. W jego ramach powstała unikalna kolekcja 30 obrazów, na których można zobaczyć 30 znanych osobowości świata kultury, sportu i biznesu. Wśród nich są m.in.: Janusz Gajos, Agnieszka Holland, Krzysztof Zanussi, Maja Ostaszewska, Jerzy Owsiak, Robert Lewandowski, Adam Małysz, a także Krzysztof Penderecki, Wisława Szymborska, Kora czy Wojciech Młynarski.
Finał projektu będzie miał miejsce już 22 października br. o godz. 19:30. To właśnie wtedy, podczas specjalnego wydarzenia, odbędzie się aukcja wszystkich obrazów. Dodatkowo, dzięki aplikacji DESA, każdy będzie mógł wziąć udział w licytacji online, odbywającej się w tym samym czasie. W tym celu wymagana jest wcześniejsza rejestracja pod adresem: https://bid.desa.pl lub w aplikacji mobilnej Desa Unicum.
Cały dochód z aukcji zostanie przeznaczony na projekty czterech organizacji pozarządowych: Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacji Integracja, Fundacji Innowacji Społecznych.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę jest największą w Polsce organizacją pozarządową zajmującą się ochroną dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Od 13 lat prowadzi 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. Dzwonią do niego dzieci na chwilę przed podjęciem próby samobójczej, gdy nie widzą sensu życia lub nie mogą znieść samotności. Od 1 marca 2020 roku telefon zaufania 116 111 działa całą dobę, 7 dni w tygodniu. Linia uzupełnia istotną lukę w polskim systemie pomocy dzieciom, które nie mają dostępu do profesjonalnej opieki psychologicznej w swoim otoczeniu.
W telefonie zaufania 116 111 pracuje zespół wyszkolonych konsultantów: psychologów i pedagogów, którzy służą dzieciom poradą, wsparciem i zrozumieniem. Telefon 116 111 dzwoni bez przerwy. W ciągu doby konsultanci odbierają około 200-300 połączeń i odpowiadają na 800-1500 wiadomości miesięcznie. Z miesiąca na miesiąc rośnie też liczba interwencji, które podejmowane są, kiedy zagrożone jest życie bądź zdrowie dzwoniącej osoby. A więc wtedy, gdy dziecko chce sobie zrobić krzywdę – mówi, że zamierza popełnić samobójstwo lub jest w trakcie próby samobójczej, a także, gdy doświadcza przemocy lub wykorzystywania seksualnego. We wrześniu br. konsultanci przeprowadzili 88 interwencji ratujących życie – najwięcej w tym roku.
Te dane stale rosną, dlatego Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę nieustannie poszerza możliwości pomocy dzieciom. Wiąże się to m.in. ze zwiększeniem liczby pracujących w 116 111 konsultantów oraz polepszaniem warunków ich pracy.
Nasz telefon nie milczy między rozmowami dłużej niż minutę. Hałas, który towarzyszy pracy konsultantów jest wyczerpujący, wpływa na ich komfort psychiczny, wydajność i możliwość koncentracji. Bardzo często zakłócenia i odgłosy utrudniają zrozumienie dzwoniących dzieci, powodują stresowe sytuacje, prowadzą do szybkiego zmęczenia i stanowią duże wyzwanie emocjonalne dla konsultantów – mówi Paula Włodarczyk z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Marzy nam się profesjonale call center, w którym obecne będą elementy tłumiące i wyciszające hałas oraz odpowiednio wydzielone stanowiska pracy. Te zmiany pozwolą nam bardziej skupić się na rozmowie z dziećmi, lepiej odpowiadać na ich potrzeby i w znaczący sposób poprawią komfort pracy konsultantów. Dlatego środki uzyskane w ramach licytacji „Sztuka Dostrzegania” przeznaczymy na zakup wyposażenia i odpowiednie wyciszenie pomieszczeń telefonu zaufania 116 111 – dodaje Włodarczyk.
Działamy 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. To daje 52 tygodnie, co daje 8700 godzin i to daje ponad 32 miliony sekund. Tyle czasu spędzamy w telefonie zaufania, aby rozmawiać z dziećmi, pomagać im i ratować ich życie. Profesjonalne call center sprawi, że nasze poczucie komfortu w pracy znacznie wzrośnie i będziemy mogli pomóc jeszcze większej liczbie dzieci – mówi Michalina Kulczykowska, psycholożka i konsultantka 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Projekt „Sztuka dostrzegania” jest nie tylko połączeniem świata biznesu i kultury, ale zawiera ważne, społeczne przesłanie: dostrzegajmy więcej, patrzmy uważniej, dbajmy o otoczenie, w którym działamy. Dlatego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w aukcji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|