Przedsiębiorcy regularnie starają się wyprzedzać konkurencję. Dokonują tego na różne sposoby: inwestując w reklamę online, wdrażając profesjonalny e-mail marketing lub kompleksowo ulepszając swoją ofertę. Uważamy, że rozwiązania te mogą przyczynić się do pozyskania stałych i opłacalnych klientów. Jednak w celu rzeczywistego zwiększenia konwersji, a w konsekwencji budżetu operacyjnego swojego przedsiębiorstwa, warto zainwestować w audyt user experience, który wskaże mocne i słabe strony Twojego serwisu, będąc „punktem wyjściowym” pozwalającym sprostać nawet najbardziej wygórowanym oczekiwaniom internautów. I właśnie o tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy, czym jest audyt UX i kiedy warto go przeprowadzić! Miłej lektury.
reklama
Audyt UX (ang. User Experience) polega na kompleksowej analizie strony pod kątem jej użyteczności. Jest ona przeprowadzana według starannie przygotowanych schematów z udziałem lub bez obecności internautów danego serwisu.
Audyt użyteczności strony (inaczej audyt user experience) jest wykonywany w celu stwierdzenia, w jakim stopniu audytowany serwis okazuje się przydatny potencjalnym klientom. Dzięki niemu można z łatwością poznać plusy i minusy danej witryny, aby w przyszłości wdrożyć zmiany wpływające pozytywnie na wrażenia użytkowników.
Audyt UX pozwoli poprawić wyniki sprzedażowe Twojego sklepu internetowego lub strony usługowej. Dzięki niemu dowiesz się, co hamuje internautów przed korzystaniem z prowadzonego przez Ciebie serwisu www. Kompleksowa weryfikacja wskaże również jego zalety.
Audyt UX sklepu internetowego lub serwisu usługowego warto przeprowadzić w 5 przypadkach:
Na ogół rekomendujemy inwestować w audyt użyteczności strony regularnie – przykładowo co 6 miesięcy. Dzięki temu będziesz miał pewność, że witryna, którą zarządzasz, jest aktualna i zgodna z obecnymi trendami.
Ceny za audyt użyteczności sklepu internetowego lub strony www rozpoczynają się od 3 000 zł netto. Wówczas możemy liczyć na weryfikację zgodności serwisu ze standardami oraz wskazanie najważniejszych problemów. Jeśli natomiast zdecydujemy się na nieco bardziej rozbudowane rozwiązania, koszty będą oscylowały w granicach 7 000 zł netto – specjaliści w tych kryteriach cenowych rekomendują również niezbędne zmiany.
W zależności od naszego budżetu możemy także rozważyć dedykowane pakiety oferowane przez audytorów z całej Polski. Finalne koszty wynoszą zazwyczaj ok. 10 000 – 20 000 zł netto. Ceny są jednak uzasadnione, ponieważ rozwiązania tego typu obejmują m.in.:
Ceny za audyt UX są ustalane w większości przypadków indywidualnie. Jeśli interesuje Cię konkretna oferta – zadaj pytanie o współpracę konkretnej firmie, krótko charakteryzując swoje założenia projektowe.
Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie dzisiejszego artykułu i życzymy powodzenia w wyborze usługodawcy. W przygotowaniu artykułu pomógł Artur Kruk z serwisu Artnova.com.pl. Dowiedz się czym jest audyt UX tutaj - https://artnova.com.pl/blog/audyt-ux-kiedy-warto-przeprowadzic/.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce audytu UX.
Aby obiektywnie ocenić, czy dana strona internetowa powinna zostać poddana audytowi, należy wziąć pod uwagę trzy główne czynniki: funkcjonalność witryny, liczbę użytkowników ją odwiedzających oraz ilość, a także jakość treści w serwisie.
Po kompleksowo przeprowadzonym audycie UX warto wprowadzić zmiany, biorąc pod uwagę priorytety ich wdrażania. Pamiętaj, że sam audyt nic nie zmieni. To tzw. punkt wyjściowy pozwalający dowiedzieć się, jak dobrze zoptymalizowana jest Twoja strona lub sklep internetowy pod kątem użyteczności. Aby zwiększyć ruch w witrynie i zmaksymalizować konwersję, powinieneś zoptymalizować serwis zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez audytorów.
---
Źródło: Publikacja partnera
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|