Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przedsiębiorcy regularnie starają się wyprzedzać konkurencję. Dokonują tego na różne sposoby: inwestując w reklamę online, wdrażając profesjonalny e-mail marketing lub kompleksowo ulepszając swoją ofertę. Uważamy, że rozwiązania te mogą przyczynić się do pozyskania stałych i opłacalnych klientów. Jednak w celu rzeczywistego zwiększenia konwersji, a w konsekwencji budżetu operacyjnego swojego przedsiębiorstwa, warto zainwestować w audyt user experience, który wskaże mocne i słabe strony Twojego serwisu, będąc „punktem wyjściowym” pozwalającym sprostać nawet najbardziej wygórowanym oczekiwaniom internautów. I właśnie o tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy, czym jest audyt UX i kiedy warto go przeprowadzić! Miłej lektury.

Audyt UX – co to jest?

Audyt UX (ang. User Experience) polega na kompleksowej analizie strony pod kątem jej użyteczności. Jest ona przeprowadzana według starannie przygotowanych schematów z udziałem lub bez obecności internautów danego serwisu.

Audyt UX – czym jest i kiedy warto go przeprowadzić?

W jakim celu wykonuje się audyt użyteczności strony?

Audyt użyteczności strony (inaczej audyt user experience) jest wykonywany w celu stwierdzenia, w jakim stopniu audytowany serwis okazuje się przydatny potencjalnym klientom. Dzięki niemu można z łatwością poznać plusy i minusy danej witryny, aby w przyszłości wdrożyć zmiany wpływające pozytywnie na wrażenia użytkowników.

Zapamiętaj!

Audyt UX pozwoli poprawić wyniki sprzedażowe Twojego sklepu internetowego lub strony usługowej. Dzięki niemu dowiesz się, co hamuje internautów przed korzystaniem z prowadzonego przez Ciebie serwisu www. Kompleksowa weryfikacja wskaże również jego zalety.

Audyt user experience – kiedy warto go przeprowadzić?

Audyt UX sklepu internetowego lub serwisu usługowego warto przeprowadzić w 5 przypadkach:

  • w przyszłości zamierasz przebudować stronę www – szeroki audyt UX pomoże zebrać informacje i określić wymagania, które ułatwią wprowadzanie kompleksowych zmian;
  • przebudowałeś stronę www i odnotowałeś spadki sprzedaży – często klienci muszą przyzwyczaić się do nowego wyglądu witryny, natomiast jeśli od dłuższego czasu po przebudowie strony odnotowujesz spore spadki sprzedaży (w porównaniu do wyników z przeszłości), powinieneś zainwestować w audyt UX sklepu internetowego;
  • Twój serwis jest zbyt skomplikowany – możliwe, że to kwestia nietypowych, nieco przekombinowanych rozwiązań lub dostarczania użytkownikom zbyt wielu informacji w jednym czasie (można to łatwo zweryfikować poprzez audyt UX);
  • ruch na stronie jest duży, ale nie otrzymujesz prawie żadnych zapytań ofertowych – prawdopodobnie Twoi klienci nie znajdują w serwisie tego, czego szukają lub po prostu się w nim gubią (w tym przypadku istnieje wiele kwestii do przemyślenia, zazwyczaj UX-owych i biznesowych);
  • dysponujesz przestarzałą witryną – biorąc pod uwagę aktualne standardy technologiczne, serwis należy aktualizować mniej więcej co rok (jeśli nie wdrożyłeś istotnych zmian od kilku lat, audyt UX jest obowiązkowy).

Na ogół rekomendujemy inwestować w audyt użyteczności strony regularnie – przykładowo co 6 miesięcy. Dzięki temu będziesz miał pewność, że witryna, którą zarządzasz, jest aktualna i zgodna z obecnymi trendami.

Ile kosztuje audyt UX?

Ceny za audyt użyteczności sklepu internetowego lub strony www rozpoczynają się od 3 000 zł netto. Wówczas możemy liczyć na weryfikację zgodności serwisu ze standardami oraz wskazanie najważniejszych problemów. Jeśli natomiast zdecydujemy się na nieco bardziej rozbudowane rozwiązania, koszty będą oscylowały w granicach 7 000 zł netto – specjaliści w tych kryteriach cenowych rekomendują również niezbędne zmiany.

Audyt UX – czym jest i kiedy warto go przeprowadzić?

W zależności od naszego budżetu możemy także rozważyć dedykowane pakiety oferowane przez audytorów z całej Polski. Finalne koszty wynoszą zazwyczaj ok. 10 000 – 20 000 zł netto. Ceny są jednak uzasadnione, ponieważ rozwiązania tego typu obejmują m.in.:

  • weryfikację zgodności z aktualnymi standardami;
  • wskazanie problemów;
  • rekomendacje zmian;
  • przygotowanie i wdrożenie projektu uwzględniającego rekomendacje;
  • udzielenie praktycznych wskazówek dot. samodzielnego wprowadzania zmian w obrębie serwisu.

Ceny za audyt UX są ustalane w większości przypadków indywidualnie. Jeśli interesuje Cię konkretna oferta – zadaj pytanie o współpracę konkretnej firmie, krótko charakteryzując swoje założenia projektowe.

Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie dzisiejszego artykułu i życzymy powodzenia w wyborze usługodawcy. W przygotowaniu artykułu pomógł Artur Kruk z serwisu Artnova.com.pl. Dowiedz się czym jest audyt UX tutaj - https://artnova.com.pl/blog/audyt-ux-kiedy-warto-przeprowadzic/.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce audytu UX.

#1 Jak sprawdzić, czy na danej stronie internetowej powinien zostać przeprowadzony audyt UX?

Aby obiektywnie ocenić, czy dana strona internetowa powinna zostać poddana audytowi, należy wziąć pod uwagę trzy główne czynniki: funkcjonalność witryny, liczbę użytkowników ją odwiedzających oraz ilość, a także jakość treści w serwisie.

#2 Audyt UX i co dalej?

Po kompleksowo przeprowadzonym audycie UX warto wprowadzić zmiany, biorąc pod uwagę priorytety ich wdrażania. Pamiętaj, że sam audyt nic nie zmieni. To tzw. punkt wyjściowy pozwalający dowiedzieć się, jak dobrze zoptymalizowana jest Twoja strona lub sklep internetowy pod kątem użyteczności. Aby zwiększyć ruch w witrynie i zmaksymalizować konwersję, powinieneś zoptymalizować serwis zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez audytorów.

Audyt UX – czym jest i kiedy warto go przeprowadzić?

---
Źródło: Publikacja partnera
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. Sophos




fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag UXtag audyt UX