Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

ATM S.A.: Wzrost zysku netto o 180 proc. w I półroczu 2010

06-09-2010, 07:09

W pierwszym półroczu 2010 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 169,6 mln złotych (16% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w 2009 roku), a wypracowany zysk netto ponad 11,33 mln zł (180% wzrostu). Płatności mobilne mPay mają coraz mniejszą stratę - wynika raportu z ATM S.A.

robot sprzątający

reklama


Pierwsze półrocze 2010 roku w obszarze świadczenia usług telekomunikacyjnych pod marką ATMAN grupa kapitałowa ATM zalicza do udanych. Utrzymano trendy wzrostowe w przychodach ze sprzedaży, marży i zysku. Zysk operacyjny za pierwsze półrocze 2010 wzrósł o 15% w stosunku do drugiego półrocza 2009 roku. Utrzymanie, a nawet zwiększenie dynamiki wzrostu oczekiwane jest w wyniku dodatkowych przychodów osiągniętych z już dokonanych inwestycji w centra danych.

>> Czytaj też: TP: Przychody dalej w dół

Najważniejszą inwestycją w minionym półroczu było oddanie do eksploatacji nowej serwerowni. ATMAN uruchomił także nowe łącze międzynarodowe do Londynu i został jedynym polskim operatorem obecnym we wszystkich trzech największych węzłach międzyoperatorskich w Europie (AMS-IX, DE-CIX, LINX).

Sonda
W drugim półroczu, rynek telekomunikacyjny będzie:
  • rozwijał się dynamicznie
  • dobrze funkcjonował
  • tracił
wyniki  komentarze

- Pierwsze półrocze w działalności telekomunikacyjnej możemy zaliczyć do udanych. Osiągnęliśmy ponad 49,33 mln przychodów i wypracowaliśmy 6,4 mln zł zysku operacyjnego. Cieszy nas, że w obecnych wynikach widać już przychody z nowo oddanego centrum kolokacyjnego Telehouse.Poland, które budzi duże zainteresowanie pośród naszych klientów – powiedział Maciej Krzyżanowski, wiceprezes zarządu ATM S.A. Jeszcze w tym roku oddamy do użytku naszych klientów kolejne powierzchnie w naszej nowej serwerowni, co też powinno pozytywnie przełożyć się na całoroczne wyniki działalności telekomunikacyjnej – dodał Maciej Krzyżanowski.

W segmencie usług integracyjnych grupa kapitałowa w drugim kwartale 2010 roku osiągnęła niespotykane w tej części roku zyski. Rekordowe były przychody ze sprzedaży zarówno w drugim kwartale (85 mln zl), jak i w całym półroczu (129 mln zł). Pozwoliło to osiągnąć w pierwszym półroczu zysk operacyjny przekraczający 6 mln zł, czyli o 88% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

- W drugim kwartale udało się wypracować szereg nowych kontraktów do realizacji w drugiej połowie roku. Spodziewamy się, że druga połowa roku będzie bardzo udana. Powinniśmy pokazać znacznie wyższe przychody zarówno z integracji systemów informatycznych, jak i działalności telekomunikacyjnej – powiedział Roman Szwed, prezes zarządu ATM S.A.

>> Czytaj też: TP SA: UKE spowalnia rozwój rynku telekomunikacyjnego

Do najistotniejszych osiągnięć pierwszych sześciu miesięcy br. należy zaliczyć prowadzoną z powodzeniem realizację największego kontraktu dotyczącego budowy i wdrożenia ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby numeru alarmowego 112 (OST 112). Dzięki temu i innym mniejszym kontraktom, które są kontraktami wieloletnimi, po raz pierwszy wystąpiło pożądane zjawisko zwiększenia przewidywalności przychodów z usług integracyjnych i zmniejszenia fluktuacji sezonowych.

Grupa w segmencie płatności mobilnych prowadzi działalność operacyjną poprzez spółkę mPay S.A, która upowszechnia system płatności za pomocą telefonów komórkowych. W segmencie płatności mobilnych Grupa osiągnęła w pierwszym półroczu 2010 roku ponad 4-krotny wzrost przychodów w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku. Wypracowane przychody wyniosły 1,08 mln zł, co wraz ze skutecznym ograniczeniem kosztów stałych istotnie poprawiło wynik, zmniejszając stratę na działalności operacyjnej z 2,3 mln złotych w pierwszym półroczu 2009 do 0,65 mln zł w roku bieżącym.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *