Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Największy zakup w historii Microsoftu przypieczętowany. Firma Aquantive, zajmująca się reklamą w internecie, jest już własnością koncernu z Redmond.

Już w maju br. Microsoft przeznaczył na to przejęcie 6 miliardów dolarów i jest to największa kwota, jaką jednorazowo wydał na zakup innej firmy. Dzięki temu jednak może mocno zaistnieć na rynku reklamy internetowej, zdominowanym do tej pory przez Google i Yahoo - donosi New York Times.

Zgodnie z zapowiedzią zarząd Aquantive podał się do dymisji. Akcje spółki będące w obrocie zostaną wycofane z rynku, a za każdą z nich Microsoft zapłaci ich właścicielom 66,50 USD, prawie dwukrotnie więcej niż były do tej pory warte na nowojorskiej giełdzie Nasdaq.

Na rynku reklamy internetowej, wartym obecnie około 40 miliardów, mimo istnienia wielu firm, pierwsze skrzypce bezsprzecznie grają Google i Yahoo. Dzięki przejęciu Aquantive teraz także gigant z Redmond może ugryźć spory kawałek tortu reklamowego. Firma juz zapowiada, że chce stać się jedną z dwóch największych w branży, a pomóc ma jej w tym technologia kupiona razem z firmą Aquantive.

Filarami przejętej spółki są internetowa agencja reklamowa Avenue A Razorfish, reseller "powierzchni" reklamowej Drive Performance Media oraz Atlas Media Console - firma doradzająca w zakresie zarządzania reklamą.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Szef AllofMP3 niewinny

Źródło: New York Times