Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Apple chce łatwiejszego pobierania muzyki z iTunes

08-03-2011, 14:54

O ile na desktopowych maszynach użytkownicy nie muszą się martwić o swoje muzyczne zbiory, tak wielu chciałoby z nich korzystać również na urządzeniach przenośnych.

robot sprzątający

reklama


Jak wspominaliśmy niedawno, Apple oraz Google chcą przenieść muzykę z urządzeń przenośnych do chmury. Niecierpliwi użytkownicy Androida zauważają dodatkowo, że wyszukiwarkowy gigant może być już bardzo blisko wprowadzenia takiego kroku.

>>Czytaj także: Wydawcy powinni zbojkotować AppStore?

Sonda
Przechowywanie muzyki w sieci stanie się standardem?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Tymczasem, jak donosi Bloomberg, Apple negocjuje z wytwórniami muzycznymi, takimi jak Universal Music Group, Sony Music Entertainment czy Warner Music Group Corp, nowe zasady dotyczące pobierania muzyki. Korporacja z Cupertino chce, by użytkownicy iTunes mogli pobierać zakupioną raz muzykę nieograniczoną ilość razy, na różne urządzenia.

Choć całość wydaje się niezwykle wygodna, trudno uwierzyć, by zdecydowano się na jednoczesne przechowywanie utworów w pamięci kilku typów urządzeń, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. Kierunek, w którym zmierza Apple, jest jednak oczywisty, a przechowywanie informacji w zdalnych centrach danych planują swoim użytkownikom ułatwić także inni informatyczni giganci.

Obok niemałych sukcesów iTunes, Apple spotkało się ostatnio z dużą krytyką dotyczącą nowych zasad płatności w aplikacjach dla iOS. Wielu wydawców jest oburzonych prowizjami, jakich żąda od nich Steve Jobs. Wygląda jednak na to, że nie mają oni zbyt dużego pola do manewru, biorąc pod uwagę monopol iPada na rynku tabletów.

>>Czytaj także: David Guetta: rozdawajmy muzykę za darmo by walczyć z piractwem


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Bloomberg