Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google i Apple przeniosą muzykę użytkowników do chmury

25-02-2011, 22:03

Informatyczni giganci próbują wykreować nowe trendy - po raz kolejny chcą też podnieść komfort korzystania z usług muzycznych.

robot sprzątający

reklama


iTunes okazał się olbrzymim sukcesem, jednak duża konkurencja na tym rynku zmusza do ciągłego wdrażania innowacji, nawet jeśli czasem związane są one ze zwiększeniem kosztów.

>> Czytaj więcej: E-booki: Empik i Virtualo rozruszają rynek?

;[SONDA]:Według najnowszych doniesień Financial Timesa Apple może już latem tego roku uruchomić usługę, która pozwoli użytkownikom wykonywać kopie bezpieczeństwa utworów w chmurze. Całość brzmi bardzo podobnie do głównej funkcji Lala, którą koncern z Cupertino nabył w 2009 roku.

Co ciekawe, Apple prawdopodobnie nie uruchomi z kolei usługi streamingu muzyki podobnej do Spotify. Analitycy przewidują, że taki krok mógłby negatywnie wpłynąć na bardzo dużą obecnie liczbę pobrań utworów z iTunes. Jak wspominaliśmy niedawno, twórca Last.fm krytykował nowy model subskrypcji treści, sugerując, że może on pomóc przygotować Apple pole pod konkurenta Spotify dla urządzeń przenośnych.

Jak donosi Business Insider, również Google prawdopodobnie niedługo uruchomi swoją od dawna oczekiwaną usługę muzyczną. Ma ona pozwalać na wykonywanie kopii utworów w chmurze, a także umożliwiać bezpośredni streaming piosenek do urządzeń z Androidem.

Choć na dokładniejsze informacje przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, już teraz widać, że mniejsi usługodawcy tego typu, jak MOG oraz Rdio, będą miały w przyszłości bardzo utrudnioną działalność.

>>Czytaj także: Twórca Last.fm krytykuje nowy system subskrypcji od Apple


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *