Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

A.pl Internet na NewConnect w piątek

12-12-2011, 21:06

W ramach oferty spółka ma pozyskać 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3973600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397360 zł. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery.

Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. W październiku A.pl Internet zakupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.

- Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1% wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8%. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30% rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego - komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet SA.

Czytaj też: Żywność przez internet teraz także w Toruniu i Ostródzie

W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł. Rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miejscowościach. Obecnie zakupy w delikatesach internetowych A.pl mogą robić mieszkańcy łącznie 25 miast.

Według prezesa zarządu A.pl Internet SA krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *