W ramach oferty spółka ma pozyskać 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3973600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397360 zł. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery.
reklama
Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. W październiku A.pl Internet zakupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.
- Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1% wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8%. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30% rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego - komentuje Radosław Celiński, prezes zarządu A.pl Internet SA.
W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł. Rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miejscowościach. Obecnie zakupy w delikatesach internetowych A.pl mogą robić mieszkańcy łącznie 25 miast.
Według prezesa zarządu A.pl Internet SA krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|