Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

AP rozpoczyna dystrybucję obrazów od Fotolia

30-04-2012, 13:16

Associated Press oraz Fotolia ogłosiły współpracę dającą klientom AP dostęp do milionów obrazów royalty-free.

Zdjęcia, filmy i inne materiały amatorów już skutecznie konkurują z dziełami zawodowych reporterów. Problem w tym, że wielu dostawców treści nie tylko nie płaci za ich wykorzystanie, ale nawet nie informuje uczciwie o pochodzeniu tych materiałów.

Agencja Associated Press najwyraźniej chce zapanować nad tego typu treściami. Na początku kwietnia agencja podpisała umowę z serwisem Bambuser, która reguluje kwestie korzystania z materiałów wideo sporządzonych przez internautów. W ubiegły czwartek agencja ogłosiła kolejną umowę, dzięki której klienci AP Images będą mogli zakupić obrazy do wykorzystania redakcyjnego, na licencji right-managed oraz royalty-free, włączając w to pliki od Fotolia.

- Takie partnerstwo pozwala nam wyjść kompleksowo naprzeciw potrzebom naszych klientów wraz z naszą wiodącą w branży redakcyjnej ofertą oraz kreatywnymi plikami royalty-free i right-managed od naszych partnerów - mówi Fernando Ferre, wiceprezes AP Images.

Na APImages.com będą oferowane abonamenty MicrostockRF z limitem miesięcznym, z pakietami od 50 do 5000 obrazów miesięcznie. MicrostockRF będzie dostępny globalnie dla wszystkich klientów AP na wszystkich terytoriach, dodatkowo do produktów AP.

Czytaj: AP sięgnie po filmy użytkowników Bambusera