Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Amerykanie wolą stracić wakacje niż dane

07-11-2011, 18:41

Połowa ankietowanych Amerykanów stwierdziła, że wolałoby stracić swoje wakacje czy obrączkę aniżeli pliki zapisane na dysku swojego komputera - wynika z badania przeprowadzonego przez Wakefield Research.

Badanie to wykazało, że 50 proc. ankietowanych Amerykanów wolałoby stracić swoje wakacje aniżeli pliki zapisane na dysku swojego komputera. Podobnie jest z obrączką, uznawaną za niezwykle ważny symbol małżeństwa, bo 40 proc. ankietowanych odpowiedziało, że woli stracić obrączkę aniżeli swoje bezcenne pliki i foldery. Uzasadnieniem takiego wyboru miałaby być łatwość odkupienia przedmiotu i brak możliwości przywrócenia danych.

Co Amerykanie mogą oddać za przywrócenie danych?

  • Odstawienie piwa i wina na rok – zadeklarowało 34 proc.;
  • rezygnacja z kawy na rok – 31 proc.;
  • rezygnacja z używania telefonu przez miesiąc – 23 proc.;
  • rezygnacja z własnego wolnego czasu na rzecz koszenia trawnika swoich sąsiadów przez rok – 18 proc.

Pomimo tego, iż znaczna większość ankietowanych ma świadomość dużej wartości posiadanych danych elektronicznych, to prawie 40 proc. z nich przyznaje, że nigdy nie robi kopii zapasowych dysków swoich komputerów lub nie robi tego częściej niż raz na rok.

Czytaj też: Amerykanie gubią firmowe laptopy, co kosztuje ponad 2 mld dolarów

Z badania wynika, że 82 proc. Amerykanów przechowują w formie elektronicznej pliki i akta, w większości nigdzie indziej, jak tylko właśnie na twardym dysku komputera. Ponadto średnia wartość posiadanych na komputerze plików muzycznych i filmowych jest warta około 400 dolarów na jednego użytkownika.

Prawie dwie trzecie ankietowanych stwierdziło, że jest w stanie zapłacić za utracone dane, jeśli przyczyną byłaby awaria komputera. Aż 21 proc. byłoby w stanie zapłacić 500 dolarów, a 27 proc. mówi, że zapłaci każdą cenę, byle tylko odzyskać to, co utracili.

Badanie zostało przeprowadzone przez Wakefield Research na grupie ponad 1000 Amerykanów w wieku powyżej 18 lat roku życia.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *