Mieszkańcy miast biorących udział w akcji alleMIASTO zaoszczędzili już ponad trzy miliony złotych dzięki zakupom w Allegro - twierdzą organizatorzy akcji. Allegro, zwane od dawna motorem polskiego e-biznesu, stara się przekonać w ten sposób Polaków, że warto dokonywać zakupów na aukcjach internetowych. Oszczędności sięgają średnio 20 proc - wynika z badania platformy aukcyjnej.
Współczynnik oszczędności danej kategorii jest średnią procentową różnicą cen w sklepach tradycyjnych i w internecie dla przekrojowego koszyka produktów z danej kategorii. Poszczególne współczynniki i dokładna metodologia ich obliczania zawarta jest w raporcie cenowym "Porównanie poziomu cen w sklepach tradycyjnych do cen w internecie", badania zostały przeprowadzone w sierpniu przez Allegro przy współpracy z Ceneo.pl, Cokupić oraz firmą badawczą Estymator.
- W trakcie badań zestawiono ceny 3600 produktów w tradycyjnych sklepach i w internecie. Zakupy w internecie są średnio tańsze o 20%, a w niektórych grupach produktów nawet o ponad 30 proc – twierdzi Patryk Tryzubiak, PR Manager Grupy Allegro.
Najmniej procentowo zaoszczędzimy, kupując odzież, obuwie i dodatki (10%) oraz artykuły do domu i ogrodu (11%).
Jeśli chodzi o konkretne kwoty, to największa średnia wartość oszczędności występuje przy zakupach laptopów - 705 zł, lustrzanek cyfrowych - 662 zł, telewizorów - 574 zł, sprzętu do prezentacji - 520 zł oraz lodówek - 465 zł.
Najmniejsze kwoty pieniędzy zaoszczędzimy natomiast przy zakupach filmów - 8 zł, płyt kompaktowych - 9 zł, encyklopedii i słowników - 12 zł, książek informatycznych - 13 zł, a także DVD muzycznych - 16 zł.
Ceny produktów zostały porównane w 48 sklepach w 5 największych polskich miastach oraz na Allegro i sklepach internetowych obecnych w porównywarce Ceneo. W porównaniu uwzględniono tylko nowe produkty. Raport dostępny jest na stronie allemiasto.pl (PDF)
Rywalizacja w oszczędzaniu miast rozmiaru M (90-130 tys. mieszkańców) zakończy się ostatniego dnia października. Najbardziej oszczędne polskie miasto z tej grupy poznamy w połowie listopada, a nagrodą dla jego mieszkańców będzie Wielki Koncert Sylwestrowy sponsorowany przez Allegro, na którym wystąpią między innymi Kayah, Sofa, DJ Hugo, Mosquito i Maria Sadowska.
W akcji AlleMiasto, która rozpoczęła się 1 września, biorą udział mieszkańcy Tychów, Chorzowa, Dąbrowy Górniczej, Jaworzna, Tarnowa, Słupska, Koszalina, Wałbrzycha, Elbląga, Grudziądza, Zielonej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego, Opola, Włocławka, Płocka, Kalisza i Jastrzębia Zdroju
Ranking oszczędności miast można obserwować na stronie allemiasto.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*