Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Słabość gospodarki amerykańskiej oraz kryzys zadłużeniowy w strefie euro sprawiły, że firma pokazała gorsze od prognoz wyniki finansowe.

robot sprzątający

reklama


Alibaba Group, lider w chińskiej branży internetowej, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2011 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 1,60 mld juanów (851,7 mln złotych), co oznacza wzrost o 10,6 proc. rok do roku. Zagranica wygenerowała 947,5 mln juanów (504,4 mln złotych), czyli o 11,8 proc. więcej niż w trzecim kwartale roku 2010, a Chiny 560,7 mln juanów (+13,9 proc., 298,5 mln złotych).

Czytaj także: Alibaba kupi Yahoo?

Wydatki operacyjne zwiększyły się o 12,6 proc. rok do roku, osiągając poziom 936,5 mln juanów (498,5 mln złotych). W dużej mierze był to wynik zwiększenia liczby pracowników, co skutkowało zwiększeniem wydatków administracyjnych i na sprzedaż o 36,6 proc. (do 198,45 mln juanów, 105,6 mln złotych). Znacząco, o 29,9 proc. (do 208,25 mln juanów, 110,9 mln złotych), wzrosły także wydatki na rozwój produktów.

Zysk netto wzrósł o 11,9 proc., osiągając poziom 409,7 mln juanów (218,1 mln złotych). Pokazane liczby były gorsze od oczekiwanych przez analityków, a zysk zwiększył się w tempie najwolniejszym od dwóch lat. Jako główne powody firma podaje słabość gospodarki amerykańskiej, a także problemy finansowe w strefie euro.

Warto jednak podkreślić, że firma nadal bardzo szybko zyskuje nowych użytkowników. Na koniec trzeciego kwartału miała ich 72,78 mln, o 28,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przy czym wzrost na rynkach zagranicznych (+59,2 proc., do 23,75 mln) był znacznie szybszy niż na rynku chińskim (+17,3 proc., do 49,03 mln).

Czytaj także: Aliyun, czyli chiński mobilny system operacyjny

Jeden z analityków pytanych przez agencję Reuters zauważa, że Alibaba skupia się obecnie na zapewnieniu wyższej jakości dostawców, a także produktów, które sama oferuje. Nowe usługi pomóc mają m.in. w ocenie jakości towarów przed dokonaniem zakupu.

Jonathan Lu, dyrektor generalny firmy, powiedział, że z silną marką i innowacyjnym zespołem jesteśmy spokojni o przyszłość Alibaby w dłuższej perspektywie. Dodał, że pomimo niekorzystnych czynników zewnętrznych firma pozostaje skoncentrowana na zmianach swojego modelu biznesowego, by budować jakość oraz zaufanie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Alibaba, Reuters