Ciao!71321 jest mobilnym serwisem, którego celem jest przesłanie odpowiedzi na nadesłane pytania. Rolę wyszukiwarki pełnią piloci, usiłujący sprostać zadaniom przekazanym w wiadomości SMS.
reklama
Jak deklarują twórcy serwisu, odpowiedź przygotowana przez jednego z pilotów Ciao! przyjdzie po kilku minutach bezpośrednio na telefon komórkowy. Aby skorzystać z usługi, należy wysłać SMS-a z pytaniem pod numer 71321. Koszt każdego wiadomości z długością treści do 160 znaków to 1,22 zł.
Dziennik Internautów postanowił sprawdzić, czy faktycznie czas wyszukiwania odpowiedzi na zadane pytanie sięga kilku minut. W tym celu na podany numer został wysłany przykładowy SMS o treści: "Który artykuł z Dziennika Internautów dnia 21 lipca 2009 warto przeczytać?"
Po 2 minutach od wysłania wiadomości SMS gotowa była odpowiedź: "Polecam informacje odnośnie cyberprzestępców, rozporządzeniu na temat e-dzienników oraz wdrożeniu elektroniecznego dowodu osobistego w Polsce. Ciao! sars".
Jak podkreślają twórcy serwisu, Ciao!71321 nie jest systemem komputerowym - to ludzie, zwani pilotami, poszukują odpowiedzi. Wydaje się, że wyszukiwarka obsługiwana przez ludzi może się sprawdzić w przypadku pytań dotyczących subiektywnych odczuć typu "najlepsza kawiarnia" albo "najszybsza obsługa".
Warto dodać, że podobny projekt o nazwie ChaCha, funkcjonuje w USA od ubiegłego roku. System działania jest zbliżony, jednak rozbudowany o możliwość konwersacji z pilotem.
Aby przetestować działanie serwisu, można wysłać darmowego, próbnego SMS-a ze strony internetowej Ciao71321.
Jeśli uzyskana odpowiedź nas nie usatysfakcjonuje lub wcale jej nie otrzymamy, można ubiegać się o zwrot kosztów wysłania wiadomości w ciągu 30 dni od skorzystania z usługi. Szczegóły dotyczące procedury reklamacji znajdują się w regulaminie publikowanym na stronie usługodawcy.
Aktualizacja
Adam Żegota, twórca serwisu zdradza, że pilotami są najczęściej studenci i studentki. Aby móc odpowiadać na pytania, są oni wcześniej szkoleni. Każdy z pilotów otrzymuje przewodnik z zasadami wyszukiwania informacji, źródeł, z których powinien korzystać, oraz poradnik, jak formułować odpowiedź, aby była czytelna i zmieściła się w 160 znakach. Każdy SMS z odpowiedzią opatrzony jest nickiem, stąd wiadomo, kto go wysłał.
Modelowy proces wdrażania nowej osoby wygląda następująco: z początku sprawdzane są jej umiejętności (służy do tego test składający się z kilkudziesięciu pytań). Następny etap to praca z coachem - przed podaniem odpowiedzi obowiązuje konsultacja jej treści. Na końcu pilot samodzielnie odpowiada na pytania użytkowników.
W przypadku bardziej skomplikowanych pytań piloci kontaktują się z osobą, której zadaniem jest wspierać ich online. A ponieważ jest to osoba, która tworzyła przewodnik pilotów, sama czasami odpowiada na pytania, ale głównym jej zadaniem jest poszerzanie bazy danych i podnoszenie umiejętności pilotów.
Do wyszukiwania odpowiedzi używane są operatory wyszukiwania zaawansowanego Google oraz źródła encyklopedyczne i słownikowe, ale to do pilota należy decyzja o wyborze źródła.
Twórca serwisu planuje dalej rozwijać go o nowe funkcjonalności. Jednym z celów jest utworzenie społeczności osób, które będą odpowiadały na pytania oraz wdrożenie własnego systemu kontroli jakości każdej odpowiedzi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*