Blisko 89 proc. internautów, którzy wzięli udział w Badaniu Internetowego Audytorium Radia BInAR, słucha radia w sieci, a prawie trzy czwarte z nich włącza stację w internecie przynajmniej raz w tygodniu. Jednakże biorąc pod uwagę grupę wszystkich internautów, nie tylko tych objętych badaniem, to popularność internetowego radia wśród nich nie jest już tak wysoka - rozgłośni online słucha 22 proc. użytkowników internetu wynika z badania Net Track.
Właśnie zakończyła się pierwsza edycja cyklicznego badania Internetowego Audytorium Radia BInAR, wykonanego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. W badaniu wzięli udział zaproszeni respondenci Radio Track, dlatego - jak informują przedstawiciele KBR-u w nadesłanym niedawno sprostowaniu - nie jest ono reprezentatywne dla całej grupy polskich internautów. Można jednak założyć, że jego wyniki mogą odzwierciedlać profile tych użytkowników, którzy radia online słuchają.
Jak wynika ze wspomnianego badania co trzeci z ankietowanych (29 proc.) słucha radia w internecie bardzo często, a prawie 2/3 respondentów (65 proc.) korzysta z tej formy od minimum roku.
Prawie codziennie radia online słucha 28 proc. badanych, 2-3 razy w tygodniu - 24 proc., a raz w tygodniu - 21 proc. Okazuje się, że im częściej słuchacz włącza radio w sieci, tym dłużej go słucha. Blisko połowa respondentów, którzy słuchają internetowego radia codziennie lub prawie codziennie, spędza przy nim co najmniej 3 godziny w ciągu doby.
Większość badanych (86 proc.) deklaruje, że radia online słucha zwykle w domu, 30 proc. - w pracy. Najczęściej radia w internecie słuchamy w ciągu dnia (65 proc.) i wieczorem (55 proc.) – radio online uzupełnia słuchanie radia w eterze, które króluje w pierwszej części dnia.
Radio online jest medium towarzyszącym - połowa respondentów (54 proc.) deklaruje, że w trakcie słuchania radia online zajmuje się czynnościami innymi niż praca na komputerze, pozostali w trakcie słuchania korzystają z komputera.
Prawie 2/3 respondentów (64 proc.) deklaruje, że najczęściej przez nich słuchana w internecie stacja radiowa jest dostępna w także w eterze. Pozostali (36 proc.) najczęściej włączają kanał dostępny wyłącznie w sieci.
Dla 90 proc. ankietowanych czynnikiem decydującym o wyborze stacji jest muzyka. Jednak aż dla połowy (47 proc.) ważne są też nadawane audycje. Prawie połowa respondentów (42 proc.) woli, gdy radio online gra określony typ muzyki. Blisko połowa mniej (26 proc.) lubi kanały prezentujące mieszankę gatunków.
Większość respondentów słucha radia online wchodząc na stronę WWW stacji - w ten sposób kanał odtwarza aż 74 proc. osób. Kolejnym istotnym źródłem jest odtwarzacz lub player, z których korzysta 37 proc. badanych.
Słuchacze kanałów internetowych zetknęli się w tym medium z reklamami, co więcej - zdecydowana większość je akceptuje. 64 proc. ankietowanych natrafiło podczas słuchania kanałów online na spoty dźwiękowe, a 45 proc. - na reklamy na stronie internetowej stacji. Aż 86 proc. osób akceptuje to, że pojawiają się reklamy. Zaledwie 14 proc. wolałoby płacić określoną kwotę w miesiącu, aby mieć możliwość słuchania radia w internecie bez reklam.
Badanie BInAR zostało przeprowadzone w dniach 7-18 maja 2010 za pomocą ankiety internetowej (CAWI). Zaproszenie do badania zostało wysłane na 3100 adresów e-mail, które zostały zebrane w okresie od stycznia do kwietnia 2010 od respondentów badania Radio Track. Ankietę wypełniło 618 respondentów. Badanie realizowane jest cyklicznie, dwa razy do roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*