Na przedsiębiorców, szczególnie początkujących, czyha wiele pułapek. Część z nich to błędne przekonania, które nierzadko są powiedzeniami powtarzanymi chętnie na różnego rodzaju spotkaniach startupowych. Błędne przekonania, w których tkwisz przez długi czas, mogą zdecydować o sukcesie lub porażce.
Ludzie otwierają firmy z różnych powodów. Wielu po prostu nie lubi pracować „dla kogoś” albo chce mieć większą swobodę działania. Kierując firmą i będąc jednocześnie przekonanym, że „w biznesie nie chodzi o pieniądze”, wystawiasz się na wiele niebezpieczeństw.
O ile dobrze jest mieć szlachetną motywację, o pieniądzach podczas prowadzenia firmy po prostu nie można zapominać. ZUS, Urząd Skarbowy czy wreszcie Twoi pracownicy nie podskoczą z radości na hasło „w biznesie nie chodzi o pieniądze”, gdy nie zobaczą odpowiednich kwot na swoim koncie.
Świat nie stoi w miejscu, tak samo firma powinna cały czas ewoluować. Skupiasz się tylko na tym, by każdego miesiąca odłożyć jak najwięcej gotówki? Przygotuj się na to, że w Twojej branży szybko znajdzie się ktoś, kto zechce mocniej inwestować w rozwój firmy. Jeśli zrobi to dobrze, przeciągnie do siebie klientów.
Nawet największe zyski można szybko „przepalić”, jeśli będziesz wydawać pieniądze nieroztropnie. Duże biuro czy zestaw dodatkowych świadczeń dla pracowników może oczywiście przyciągnąć do firmy wysokiej klasy pracowników. Nie można jednak, szczególnie na początku działalności, czynić z tego głównego wyznacznika jakości firmy. Najpierw pokaż, co umiesz, dopiero potem chwal się statusem.
Obsesja na punkcie kontrolowania każdego aspektu działania firmy? Uważasz, że to przejaw zaangażowania? Od tego masz ludzi, więc to raczej dowód na to, że nie potrafisz delegować zadań. Przy rozwijaniu dużego projektu nadmierne skupienie na drobnostkach może sprawić, że umkną rzeczy znacznie ważniejsze (np. Nokia, skupiając się na dopracowywaniu tańszych telefonów, przegapiła szansę na opanowanie rynku smartfonów).
Przedsiębiorcy mogą wiele zadań przekazywać pracownikom, jednak zdecydowanie nie powinni zapominać o tym, że to oni wyznaczają kierunek dalszego rozwoju biznesu. Szczegółowa wiedza np. na temat podatków nie jest konieczna, jednak trzeba się orientować chociaż w podstawach każdego aspektu funkcjonowania firmy. Choć Steve Jobs nie miał formalnego wyższego wykształcenia, świetnie orientował się w możliwościach nowoczesnej elektroniki, a tym samym mógł wyciągać ze swoich pracowników to, co najlepsze.
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*