Innowacja to przewaga konkurencyjna. Apple na wprowadzaniu innowacyjnych urządzeń opiera cały swój model biznesowy. Google chętnie eksperymentuje np. z okularami Google Glass czy samochodami poruszającymi się po drogach bez konieczności ingerencji ze strony kierowcy.
reklama
Innowacja to przewaga konkurencyjna? Nie zawsze. Wiele dużych koncernów odniosło sukces nie dlatego, że były szczególnie innowacyjne, ale po prostu wprowadziły nieco lepszy, nieco tańszy, nieco ciekawiej promowany produkt od dawna obecny w ofercie konkurencji. Kiedy zatem nie stawiać na innowację?
Przygotowując nową aplikację ułatwiającą kontrolowanie finansów, można liczyć na to, że użytkownicy będą wiedzieli, jak z niej korzystać. Sytuacja komplikuje się, gdy w tym samym narzędziu firma zaimplementuje skomplikowany algorytm rekomendujący nowe instrumenty finansowe.
W myśl strategii Lean Startup, trzeba się skupić przede wszystkim na pracach, które będą miały największe przełożenie na zadowolenie końcowego użytkownika. W przypadku wielu usług wydaje się, że ich twórcy zbyt mocno przyłożyli się do technicznej strony przedsięwzięcia. Na obudowanie całości interfejsem zrozumiałym dla końcowego użytkownika zabrakło najwyraźniej czasu...
Zgłodniałeś, pracując przy swoim startupie? Mamy dla Ciebie kod rabatowy, który upoważnia do 10 zł rabatu, jeśli zamówisz za minimum 30 zł. Kliknij w KOD RABATOWY od PizzaPortal.pl, by odebrać zniżkę. Kod jest ważny do 31.05.2014 do godz. 23:59 w restauracjach, gdzie można płacić online.
Twórcy kolejnego serwisu społecznościowego dla właścicieli zwierząt mają bardzo niewielkie szanse na sukces, nawet jeśli usługa będzie wykorzystywała innowacyjny algorytm, który na podstawie koloru sierści sam dobierze z menu odpowiednią rasę psa.
Nie wszystkie innowacyjne produkty rozwiązują realne problemy. Na powyższym przykładzie widać, że rasę psa bez trudu można również wskazać samemu. Rozwijając innowacyjny biznes, trzeba upewnić się, że wnosi on realną wartość dodaną.
Rozwijanie innowacyjnych biznesów zwykle wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami niż w przypadku standardowych firm. Jak w przykładzie o startupie dla właścicieli zwierząt, zaprezentowanie niespotykanego dotąd rozwiązania nie oznacza wcale, że faktycznie ktoś się nim zainteresuje. Jednocześnie jednak stworzenie tego typu funkcji bez wątpienia pochłonęłoby sporo czasu programistów, a tym samym zwiększyło koszty.
Na szczęście nie brakuje przykładów firm, których szefowie „wyczuli rynek” i wprowadzali innowacje tam, gdzie faktycznie oczekiwali ich klienci. Apple i Google zrobiły to wielokrotnie, podobnie Tesla, Amazon, eBay, Skype czy AirBnB. Jak na razie z sukcesem.
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Nie chcesz przegapić porad oraz wiadomości dla początkujących przedsiębiorców? Zapisz się na newsletter dla startupów:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|