Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mimo obaw wielu ekonomistów, Amerykanie nie zrezygnowali z zakupów w sieci. Zanotowany 5-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym daje nadzieję na poprawę sytuacji.

konto firmowe

reklama


Opublikowane przez firmę comScore wyniki sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych napawają nadzieją. W okresie od 1 listopada do 24 grudnia 2009 roku Amerykanie wydali w sklepach internetowych 27,12 mld dolarów, czyli o 5 procent więcej niż rok wcześniej. I to pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej - dopiero pod koniec roku zaczęła się ona poprawiać, bezrobocie jednak nadal pozostaje na rekordowo wysokim poziomie. Amerykanie dysponują więc niższą siłą nabywczą niż rok wcześniej.

Pierwsze dane z końca listopada nie sugerowały udanego sezonu zakupowego. Czarny Piątek, czyli pierwszy dzień po Święcie Dziękczynienia, tradycyjnie wyznaczający początek tego okresu, przyniósł 11-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak już Amazon zanotował wzrost o 28 procent, a Apple o 39 procen. Cały listopad zakończył się wzrostem tylko 3-procentowym.

Największy wzrost sprzedaży online zanotowano we wtorek 15 grudnia - o 21 procent. Ostatni weekend przed świętami, w sporej mierze dzięki załamaniu pogody na Wschodnim Wybrzeżu, przyniósł wzrost o 13 procent.

comScore zauważa, że wzrosła kwota ogólnych wydatków, co jednak spowodowane było wzrostem liczby kupujących. Wydatki na jedną osobę okazały się bowiem odrobinę niższe niż rok wcześniej. Może to potwierdzać przekonanie, że w internecie ceny są niższe. Zwyciężyła też zapewne wygoda dokonywania tego typu zakupów. Niewątpliwie zarobiły na tym również firmy kurierskie, które w okresie przedświątecznym miały ręce pełne roboty.

>> Czytaj także: Polak wyda kilkaset złotych na prezenty z sieci


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *