Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

26 proc. aplikacji pobranych w 2010 roku było użytych tylko raz

02-02-2011, 11:21

Okazuje się, że użytkownicy smartfonów są bardzo wybredni, jeśli chodzi o jakość aplikacji. Tak duże zainteresowanie testami nowych narzędzi to jednak dobra informacja.

Na niezwykle konkurencyjnym rynku mobilnych aplikacji dostępnych jest już około 400 tys. narzędzi dla iPhone'a/iPada i blisko 200 tys. zbudowanych z myślą o Androidzie. Wszystkie zamknięte w prostych "marketach" i równie łatwe do instalacji praktycznie jednym kliknięciem.

>>Czytaj także: Android 3.0: prapremiera SDK systemu na tablety

Sonda
Testujesz nowe aplikacje mobilne?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak się okazuje, taki model zachęca użytkowników do testów, które jednak zwykle nie trwają zbyt długo. Dzięki wykorzystaniu usługi analitycznej Localytics, która pozwala dokładnie sprawdzić, w jaki sposób wykorzystywane są aplikacje, odkryto kilka ciekawych faktów.

Badania, które obejmowały tysiące aplikacji dla Androida, iPhone'a, iPada, BlackBerry oraz Windows Phone 7, pokazały, że aż 26 procent z nich jest włączana tylko raz po instalacji. Użytkownicy, którym dane narzędzie nie przypadnie do gustu, zwykle już nigdy do niego nie wracają. Co najistotniejsze, z miesiąca na miesiąc procent "odrzucanych" aplikacji jest coraz większy.

Tylko pozornie są to jednak złe informacje. Wciąż nie należy zapominać o 74 proc. aplikacji, z których użytkownicy korzystają wielokrotnie. Dodatkowo niewielki wzrost procentowy liczby narzędzi używanych tylko raz i tak zachowuje bardzo dobry stosunek do niezwykle szybko rosnącej liczby aplikacji.

Coraz więcej aplikacji odrzucanych po jednym użyciu
fot. Localytics - Coraz więcej aplikacji odrzucanych po jednym użyciu
O chłonności rynku na innowacje świadczy także zwiększająca się liczba użytkowników smartfonów. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych z 42,7 miliona użytkowników w listopadzie 2009 wzrosła ona do 61,5 miliona w listopadzie 2010.

Choć konkurencja jest bardzo duża, wiele polskich firm próbuje swoich sił, tworząc aplikacje dla smartfonów. Jedną z nich jest Mind The Kids, z twórcami której rozmawialiśmy jakiś czas temu w Dzienniku Internautów.

>>Czytaj także: iPhone najbardziej pożądanym smartfonem


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Localytics