Bycie celebrytą nie jest łatwe, a w dodatku trudno jest jednoznacznie określić czy warto być celebrytą. Stanie się gwiazdą show biznesu nie zawsze oznacza bycie celebrytą, który kojarzony jest przede wszystkim z obrazem. Medioznawcy wyróżniają wręcz język, sposób komunikacji charakterystyczny dla celebrytów. Co prawda nie jest to odrębny język, to posługują się oni wieloma określeniami slangowymi, kalami językowymi i sztucznymi tworami, jakie niekoniecznie przyjmują się w języku potocznym.
reklama
Śledząc wypowiedzi, wywiady celebrytów oraz ich publikacje warto zwrócić uwagę na język, jest on co najmniej infantylny, bardzo rzadko ciekawy, literacki, a wręcz przeciwnie. Polacy kochają celebrytów, którzy wyrastają na polskiej scenie show biznesu niczym grzyby po deszczu. Uwielbienie celebrytów sprawia, ich popularność stwarza zapotrzebowanie na ten tym osób sławnych, popularnych autorytetów „dla każdego”. Niestety polscy celebryci mają nie rzadko problem z porozumiewaniem się w języku polskim. Poprawna polszczyzna to spore wyzwanie dla osób, które nie rzadko są osobami publicznymi tylko z powodu swego wyglądu lub pojedynczego epizodu medialnego.
- W dużej mierze to media sztucznie kreują wizerunki celebrytów, którzy poza samym faktem promocji niczym się nie wyróżniają szczególnym spośród tłumów, nie posiadają wyjątkowych talentów itp. Ciężko jest znaleźć wśród grona celebrytów osoby wartościowe, jakimi niewątpliwie są lingwiści. Coraz częściej z racji dewaluacji nazewnictwa celebrytów szereg osób nie chce być wpisanych do grona celebrytów - podaje Marcin z Preply, oferującej m.in. korepetycje z angielskiego w Krakowie i innych miastach Polski.
Są i tacy, którzy sławni są dzięki swoim umiejętnościom, niektórzy z nich zasłynęli znajomością języków obcych. Inni stając się osobami sławnymi postanowiły rozszerzyć swoją działalność i rozpoznawalność poprzez promocję nauki języków obcych przykładowo reklamując konkretne publikacje do nauki języka czy też biorąc udział w kampaniach społecznych na rzecz rozwijania swoich kompetencji językowych. Do pierwszej z grup, dla których język obcy nie jest dodatkiem, ale to właśnie z tego powodu stali się sławni należy niewątpliwie skład programu telewizyjnego pierwszej edycji Europa da się lubić. Steffen Moller, niemiecki komik i satyryk oraz Conrado Moreno, w połowie Hiszpan, a także Paolo Cozza z Włoch i Toni Hyyrylainen z Finlandii. Praktycznie każdy z nich zrobił karierę medialną i stał się polskim celebrytą.
1. Steffen Moller zajął się profesjonalną nauką języka niemieckiego zachęcając swoim wizerunkiem i nazwiskiem do nauki. Jego kursy językowe są bardzo lubiane po dziś dzień za zabawny i żartobliwy bardzo rozrywkowy charakter.
2. Podobną ścieżką podążył Conrado Moreno, znający pięć języków podjął się firmowania swoją osobą nie tylko szkoły tańca ale również sieci szkół językowych. Nazwiska Moreno i Moller są rozpoznawalne i kojarzone z nauką języków, wartością umiejętności władania wieloma językami.
3. i 4. Paolo zaś i Toni zasłynęli udziałem w reklamach telewizyjnych i epizodami serialowymi. Występowanie obcokrajowców w polskich produkcjach filmowych jak i programach rozrywkowych wzmogło zainteresowanie językami obcymi, które oni reprezentują. Ich polskie pochodzenie dodało autentyczności relacji jakie nawiązali celebryci ze swoimi fanami.
5. Wśród grona celebrytów lingwistów wymienić należy piosenkarkę muzyki POP, znaną z przeboju Thank You Very Much – Margaret. Młoda, piękna Margaret rozpoznawana jest jako gwiazda muzyki, rzadko ktoś o tym wie, że skończyła anglistykę. Jej postać kojarzona jest z piosenką anglojęzyczną i nie ma się czemu dziwić, bowiem jej piosenki znane są nie tylko na polskim rynku i scenie. To postać, która skutecznie zachęca do nauki języka młode pokolenie, dzięki jej piosenkom można się zmotywować do nauki.
6. Dość popularną osobą w Polsce, która słynie z biegłej znajomości języków obcych, w tym włoskiego jest Grażyna Torbicka. Co prawda prezenterka nie jest lingwistką to ceniona jest za umiejętność swobodnej komunikacji w języku włoskim, francuskim, angielskim. Jej zaletą jest czystość języka jakim się posługuje, bliska formie literackiej, o którą coraz trudniej wśród osób uczących się języków, również osób publicznych, pracujących w mediach, show biznesie.
7. Coraz częściej celebrytami staja się blogerzy, popularni w sieci. Co prawda nie dzięki nauce języków ale dzięki swej osobowości popularna osoba medialną stał się Wojciech Cejrowski, podróżnik biegle władający angielskim i hiszpańskim. Poprzez swoje programy telewizyjne, spotkania oraz książki uczy języków przedstawiając lokalne znaczenia słów.
8. Postacią równie rozpoznawalną jest Mariusz Max Kolonko prowadzący własny kanał YouTube. Jego programy przybliżają różnorodne tematy z życia polityki, mediów, publicystyki w sposób bardzo analityczny z dozą humoru. Przy okazji omówienia tematów można posłuchać charakterystycznego akcentu amerykańskiego dziennikarza, jak również poznać wiele zagadnień i znaczeń typowych dla American style. Nie jest to w czystej formie nauka języka, a oryginalny sposób na uzmysłowienie sobie różnic kulturowych, społecznych na wielu płaszczyznach.
9. Ważną osobistością samą w sobie, cenioną za dorobek zawodowy jako dziennikarka, pisarka i prezenterka radiowa jest Beata Pawlikowska. Podróżniczka odwiedza nieznane i trudno dostępne zakątki świata, w czym pomaga jej znajomość języków obcych. Jej opowieści, pamiętniki z dalekich podróży mogą być motywacją do nauki języka, a także świetną lekturą w czasie wolnym. Można ją uznać za celebrytkę, jak i lingwistkę zarazem. Włada wieloma językami i jest twarzą kursów językowych z serii Blondynka na językach. Dotąd pojawiło się już co najmniej kilka wydań Blondynki na językach. Książki, kursy multimedialne oraz płyty CD firmowa przez Beatę Pawlikowską sprzedają się doskonale i są rozpoznawalne na rynku wydawniczym, zyskując zaufanie wielu osób podejmujących naukę języków hiszpańskiego, niemieckiego, angielskiego i wielu innych tylko z powodu nazwiska Pawlikowskiej.
10. Nieco innego typu celebrytą, bardziej w kontekście rozpoznawalności nazwiska i osoby jest profesor Zygmunt Broniarek. Lingwista i poliglota zarazem, jego cenne rady są bardzo praktyczne, mimo iż nie jest to celebryta XXI wieku. Broniarek wydał książkę pod tytułem Jak nauczyłem się ośmiu języków, która jest hitem wśród książek polskich autorów z dziedziny metodyki języka obcego. Różnorodność wskazówek i główne motto, iż nauka języka sama w sobie jest wartością wpisuje się w aktualne trendy w nauce języków obcych. Ponadczasowe porady maja wartość dla każdego, kto podejmuje naukę, jednak firmowane znanym i cenionym nazwiskiem mają jeszcze większą moc.
Więcej o celebrytach można przeczytać również na: https://di.com.pl/tagi/celebryci/
Celebrytów tak na świecie, rozpoznawalnych lokalnie jak i na całym świecie, jak też polskich celebrytów przybywa. Reprezentują oni różne talenty, zdolności. Swoją postawą, w tym znajomością języka obcego dają przykład swoim fanom. Czasem są świetnym powodem, motywatorem do nauki języka, jej kontynuacji lub podjęcia. Nie rzadko to celebryci kreują swoim wizerunkiem, zachowaniem, aktywnością modę na naukę danego języka. Różnorodność osób, które są popularne i lubiane, będące dla wielu osób autorytetami pozwala znaleźć odpowiednią postać do naśladowania dla siebie nie tylko za oceanem, czy w Europie Zachodniej ale także wśród polskich celebrytów.
Autorem rankingu 10 największych polskich celebrytów-lingwistów jest platforma do nauki języków Preply: http://preply.com/pl/krakow/korepetycje-z-angielskiego, gdzie można wybrać korepetycje angielskiego w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu czy innych miastach w Polsce.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|