Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Od wielu lat drażni i zniechęca internautów - strona w budowie czyli strona, której tak naprawdę nie ma. Natrafić na nią można rzadziej niż kilka lat temu, wciąż jednak się pojawia, co gorsza nawet w przypadku stron firmowych. Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za utrzymanie i funkcjonowanie strony WWW swojej firmy przeczytaj, dlaczego najlepiej unikać stosowania tego typu przejściowych rozwiązań i co zrobić, gdy jednak nie udało się w terminie przygotować serwisu, a firmowa domena już działa.

ciąg dalszy...

Po pierwsze - denerwuje internautów.

Użytkownik odwiedzający konkretny adres w internecie spodziewa się zastać tam określoną zawartość i otrzymać interesujące go informacje. Gdy zamiast tego otrzymuje suchy komunikat "strona w budowie" musi być siłą rzeczy zawiedziony i poirytowany. Jest wielce prawdopodobne, że będzie to jego ostatnia wizyta na tej stronie i - również bardzo prawdopodobne - ostatni kontakt z nonszalancką firmą.

Co ciekawe, ostatnio można zaobserwować pewną dziwną i niepokojącą tendencje wśród firm. Otóż na skutek działań pr-owych - celowych lub nie - firmy informują o starcie nowej witryny z pewnym wyprzedzeniem. Brak zgrania w czasie takich działań, z faktycznym startem serwisu, może przynieść bardzo duże szkody. Zwyczajnie, firma może stracić sporą część klientów.

Po drugie - pogarsza wizerunek firmy.

To wynika w prostej linii z punktu opisanego powyżej. Nikt nie lubi, jak się go traktuje niepoważnie. Wielu internautów odbiera to jako brak szacunku lub brak profesjonalizmu danej firmy. Jedno i drugie fatalnie wpływa na wizerunek i bywa trudne do naprawienia.

Należy także unikać sytuacji, w której witryna firmowa działa, ale jest niekompletna. Użytkownik, który podczas oglądania serwisu zbyt często zamiast oczekiwanych informacji natrafia na "stronę w budowie", również nie będzie miał dobrego zdania o firmie.

Po trzecie - źle wpływa na pozycjonowanie.

Jak mawiają specjaliści od pozycjonowania "jeśli nie ma Cię na pierwszych stronach wyszukiwarek, to wcale Cię nie ma". Oczywiście "strona w budowie" nie pomaga, aby te kluczowe pozycje osiągnąć. Mechanizmy indeksujące wyszukiwarek, zamiast pozycjonować stronę pod względem słów kluczowych i wartościowej treści pozycjonują stronę z uwzględnieniem frazy "strona w budowie". A jeśli na takiej stronie zostaną umieszczone słowa kluczowe, które dopiero mają znaleźć się na danej stronie, wyszukiwarki mogą uznać to za próbę oszustwa i skutek będzie odwrotny do zamierzonego.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

YouTube wygnany z Turcji