Reklamy operatorów pod lupą UOKiK

13-03-2008, 20:50

"Darmowe rozmowy non stop", "Dwa miesiące po 1 zł" – to tylko przykłady haseł, którymi przedsiębiorcy zachęcają konsumentów do zakupu towaru lub usługi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zamierza zbadać, czy te i podobne reklamy operatorów telekomunikacyjnych nie wprowadzają w błąd. Na razie Urząd wszczął cztery postępowania przeciwko spółkom: Aster, Polkomtel, PTK Centertel oraz Tele2.

Dostęp do rzetelnej i pełnej informacji jest jednym z podstawowych praw konsumentów, którzy mając jedynie pełną ofertę zakupu towaru lub usługi mogą podjąć świadomą decyzję o jej nabyciu - przypomina UOKiK.

Od 21 grudnia ubiegłego roku obowiązuje ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. W jej ramach sformułowano tzw. czarną listę niedozwolonych praktyk przedsiębiorców, która była zapewne swego rodzaju wyznacznikiem przy wytypowaniu przez UOKiK pierwszych podmiotów do kontroli.

Świąteczna promocja nie obowiązywała w święta

PTK Centertel, operator sieci telefonii komórkowej Orange, w okresie Świąt Bożego Narodzenia prowadził kampanię pod hasłem "Bliskość tworzy święta". Jedną z dostępnych, w jej ramach, usług była "Oferta promocyjna – Wybrane 3 numery", w której – pomimo wyraźnego odniesienia do okresu świątecznego – darmowe rozmowy z trzema wybranymi osobami nie obowiązywały już w dniach: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.

UOKiK sprawdza teraz, czy spółka nie wprowadzała słabszych uczestników rynku w błąd informując o warunkach oferowanych przez siebie usług.

Laptop z modemem za złotówkę? Takie rzeczy to tylko w...

Wątpliwości Urzędu wzbudziła również akcja promocyjna spółki Polkomtel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus, w której pojawiło się m.in. hasło "Laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł" oraz "Przyjdź do sklepu Vobis. Kup wysokiej klasy laptopa w zestawie z modemem iPlus tylko za 1 zł".

Zdaniem Prezesa UOKiK konsumenci mogli myśleć, że kupią komputer wraz z modemem za 1 zł. Jak wykazała wstępna analiza nie było to jednak możliwe, ponieważ tak atrakcyjna cena dotyczyła jedynie modemu.

Non stop, czyli mniej niż 2000 minut

"Gdy korzystasz z abonamentu Darmowe rozmowy non stop możesz dzwonić za darmo przez całą dobę, a Twój rachunek i tak pozostanie bez zmian" – w ten sposób swoją ofertę reklamowała z kolei spółka Tele2. Możliwość bezpłatnego dzwonienia bez ograniczeń to z pewnością propozycja warta rozważenia dla wielu konsumentów.


-->
Źródło: UOKiK
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930