Reklama nie częściej niż co pół godziny

GazetaPrawna.pl 04-01-2011, 18:27

Przerwa między blokami reklamowymi podczas filmów nie będzie mogła być krótsza niż pół godziny, zakazane ma być przerywanie reklamami m.in. serwisów informacyjnych i audycji dla dzieci - zakłada przyjęty we wtorek przez rząd projekt noweli ustawy o radiofonii i telewizji.

Projekt dostosowuje polskie prawo do unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Termin na to dostosowanie minął 19 grudnia 2009 roku.

Nowelizacja wprowadza zakaz nadawania ukrytych przekazów handlowych, podobnie jak to ma miejsce w przypadku obowiązującego obecnie przepisu dotyczącego zakazu ukrytej reklamy. "Choć dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych liberalizuje zasady umieszczania reklam, to jednak rząd stoi na stanowisku, że na gruncie polskim dopuszczenie przerywania audycji dowolną liczbę razy i w każdym czasie nie będzie dozwolone" - poinformowało CIR.

W projekcie wskazano, że przerwa między kolejnymi blokami reklamowymi w audycji w programie telewizyjnym ma wynosić 20 minut, natomiast w programie radiowym - 10 minut. Filmy fabularne będą mogły być przerywane co 30 minut. Zakaz przerywania reklamami obejmie: serwisy informacyjne i magazyny na temat aktualnych wydarzeń, audycje o treści religijnej, audycje publicystyczne i dokumentalne krótsze niż 30 minut oraz audycje przeznaczone dla dzieci.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Reklama nie częściej niż co pół godziny. Projekt noweli dot. usług medialnych przyjęty

PAP

gazeta prawna


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Tematy pokrewne:  

tag telewizjatag reklamatag radiotag nowelizacjetag media
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930