Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co przemawia za reklamą w SMS-ach?

27-02-2012, 22:36

Reklama SMS jest wybierana stosunkowo przez niewielu przedsiębiorców w Polsce. Tymczasem okazuje się, że w tym medium drzemie niewykorzystany potencjał.

konto firmowe

reklama


W USA reklamy SMS-owe zyskiwały na popularności, bo według amerykańskiego magazynu branży marketingowej "PROMO" w 2007 roku 13% ankietowanych twierdziło, że SMS-owe kampanie zostały uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26% respondentów.

Tymczasem według raportu opublikowanego przez Boston Consulting Group - Polska Internetowa 43% polskich MSP wykorzystuje e-maile jako formę reklamy, a w badaniu w ogóle nie ujawniono eksploatacji SMS jako formy komunikowania się z odbiorcą. Okazuje się zatem, iż stosowanie SMS-ów do reklamowania swojej działalności wciąż nie jest jeszcze w naszym kraju popularne.

Dziś SMS-y są wykorzystywane przede wszystkim do zastosowań prywatnych. Może to właśnie dlatego ta forma reklamy jest tak bardzo skuteczna. Według badań GFK MRI aż 57% osób jest skłonne do oddzwonienia na otrzymaną reklamę SMS.

Z kolei z badań niezależnej agencji analitycznej Nielsen wynika, że 71% osób, które otrzymały reklamę na telefon komórkowych, poszukuje dalszych informacji o reklamowanym produkcie, usłudze lub marce, a blisko 50% dokonuje decyzji zakupowej.

SMS to tylko 160 znaków. Jak je wykorzystać?

To kluczowa część zadania. Podstawowym błędem popełnianym przez firmy jest próba podania zbyt wielu szczegółów, co sprawia, że komunikat jest nieczytelny. Lepiej wykorzystywać sprawdzone mechanizmy, jak na przykład model AIDA. Przyciągnąć uwagę można, personalizując wysyłkę z imieniem odbiorcy. Wzbudzić zainteresowanie atrakcyjnym rabatem lub specjalną ofertą, której odbiorca zapragnie jeszcze bardziej, jeśli będzie ograniczona czasowo. Po szczegóły można odnieść na stronę internetową - mówi dr inż. Artur Pajkert, ekspert ds. marketingu i komunikacji biznesowej.

Czytaj też: Pusty SMS? Ta reklama to oszustwo

Wyobraźmy sobie zatem osobę zarządzającym marketingiem i sprzedażą w dużym sklepie z artykułami RTV-AGD. Dobrym SMS-em mógłby być w tym wypadku np.: Witaj Jacku! Jako stały Klient otrzymujesz w prezencie 25% rabatu na akcesoria komputerowe. Pokaż w kasie ten SMS. Ważne: 48h. Szczegóły: adresstrony.pl.

W jaki sposób to ma działać? W SMS-ie powyżej Jacek został wyróżniony jako stały klient, zwrócono się do niego po imieniu i ma on świadomość, dlaczego otrzymał rabat. Rabat staje się nie tylko korzyścią finansową, ale i podziękowaniem za stałą współpracę. Prezent ma krótki termin ważności i Jacek musi szybko wejść na stronę po szczegóły, doskonale wie, że jeśli nie zrobi tego teraz, to łatwo przegapi wskazane 48 godzin. SMS ma szansę skłonić go do zakupu właśnie teraz.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Agora Heliosem stoi