Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy weryfikują firmy w internecie

22-08-2011, 19:53

Internet oraz opinie najbliższych są dla Polaków najczęstszym źródłem informacji na temat rzetelności firm – to pierwszy wniosek płynący z badania „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta” przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Najchętniej wybierane przez konsumentów są te przedsiębiorstwa, których produkty lub usługi łączą w sobie wysoką jakość w przystępnej cenie.

:[SONDA]: Jak wynika z badania, 81 proc. respondentów - w większości mężczyzn - wyrabia sobie opinię na temat firm, korzystając z zasobów internetowych. Równie ważnym źródłem informacji dla konsumentów - szczególnie dla kobiet - są wypowiedzi ich znajomych i rodziny. 73 proc. badanych wybiera produkty i usługi na tej podstawie. Polacy przy ocenie rzetelności firm z dystansem podchodzą do klasycznych przekazów reklamowych. Jedynie dla 23 proc. badanych są one miarodajnym źródłem informacji.

Skąd czerpiemy wiedzę o rzetelności firm
fot. Rzetelna Firma - Skąd czerpiemy wiedzę o rzetelności firm
- Konsumenci czerpią informację na temat firm z różnych źródeł. To pokazuje, że przed podjęciem decyzji o wydaniu pieniędzy dążą do wypracowania sobie maksymalnie pełnego obrazu firm. Ponadto jak wynika z badania, klasyczne działania reklamowe nie zawsze są najlepszym sposobem na zbudowanie wiarygodności wśród klientów – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

>> Czytaj też: Po opinię do sieci, a później do banku

Według badania 8 na 10 Polaków, decydując o swoich wyborach konsumenckich, bierze pod uwagę przede wszystkim stosunek ceny do jakości dostarczanych przez nią towarów i usług. Dla 72 proc. respondentów na pierwszym miejscu stawia wysoką jakość, a ponad połowa badanych ceni sobie terminowość usług wywiązywania się z zobowiązań. Mniejsze znaczenie konsumenci przywiązują do stabilnej pozycji firmy na rynku oraz przejrzystości jej oferty. Przy wyborze towarów i usług mężczyźni częściej niż kobiety kierują się terminowością oraz stabilną pozycją na rynku. Z kolei dla kobiet ważniejsza jest przejrzysta oferta oraz cena.

Jakimi kryteriami Polacy kierują się przy wyborze firmy?
fot. Rzetelna Firma - Jakimi kryteriami Polacy kierują się przy wyborze firmy?
- Konsumenci wciąż patrzą na polskie przedsiębiorstwa przez pryzmat podstawowych cech, takich jak cena i jakość produktów czy usług. Te elementy, wraz z terminowością, przejrzystą ofertą i stabilną pozycją rynkową, przyczyniają się do budowania wizerunku firmy godnej zaufania – dodaje Sokołowski.

Badanie „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta” zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *