Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Microsoft zapewne już odczuwa skutki wprowadzenia ekranu wyboru przeglądarki. Norweska Opera poinformowała bowiem, że liczba pobrań jej najnowszej przeglądarki wzrosła w Unii Europejskiej przeszło dwukrotnie.

Od początku marca na terenie Unii Europejskiej trwa prawdziwa wojna o dusze internautów. Z początkiem miesiąca Microsoft wprowadził do swoich systemów operacyjnych ekran wyboru przeglądarki internetowej - jest to efekt porozumienia, jakie w grudniu ubiegłego roku amerykański koncern zawarł z Komisją Europejską w kwestii monopolu firmy na tym rynku.

>> Czytaj więcej: Ekran wyboru przeglądarek - szansa dla alternatyw IE

Mimo pewnych skarg dotyczących tego, że dla konsumentów widocznych jest zawsze tych samych pięć najpopularniejszych przeglądarek - Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari oraz Chrome - już na początku miesiąca wyglądało na to, że ekran spełnia swoje zadanie. Twórcy pozostałych sześciu przeglądarek, które widoczne są dopiero po przewinięciu ekranu chcą jednak, by aplikacje pokazywały się w losowej kolejności.

Sonda
Czy ekran wyboru przeglądarek zmieni udział poszczególnych produktów w rynku?
  • tak
  • tylko trochę
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Norweska Opera opublikowała dzisiaj dane, z których wynika, że ekran wyboru przeglądarki jest skutecznym narzędziem stymulującym konkurencję. W całe Unii Europejskiej zanotowano wzrost liczby pobrań wersji 10.50 o 130 procent. Warto tutaj podkreślić, że największą dynamiką wzrostu - o 328 procent - pochwalić się może... Polska. Druga Hiszpania zanotowała wzrost o 215 procent, a Włochy o 202 procent.

Opera informuje także, że 53 procent pobrań najnowszej wersji przeglądarki ma miejsce właśnie za pośrednictwem ekranu. Także i w tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się nasz kraj - wskaźnik ten nad Wisłą wynosi 77 procent. Dalej ponownie Hiszpania i Włochy z odpowiednio 68- i 67-procentowym udziałem.

Ekran wyboru przeglądarki pojawiać się będzie przez najbliższe pięć lat w przypadku nowych instalacji oraz do końca maja w przypadku komputerów już działających.

>> Czytaj więcej o przeglądarkach w DI 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag przeglądarkitag Operatag Microsofttag konkurencja