Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

GG: milion kliknięć w agresywną reklamę w jeden dzień

10-09-2009, 22:35

Nowa reklama wideo w komunikatorze Gadu-Gadu o rozmiarze dwukrotnie większym, niż dotychczas stosowane, została kliknięta w ciągu jednego dnia ponad milion razy - chwalą się przedstawiciele GG Network.

We wtorek 8 września 2009 w komunikatorze Gadu-Gadu została wyemitowana nowego rodzaju reklama wideo typu "Komunikat". Była ona dwukrotnie większa, niż dotychczasowe formy wykorzystywane w innych kampaniach sieci GG Network. Jej rozmiar to 800x600 pikseli, podczas gdy do tej pory w komunikatorze GG wyświetlano reklamy w formacie 400x256 pikseli.

W ciągu jednego dnia reklama dotarła do 4,9 mln unikalnych użytkowników i kliknięto w nią 1 079 049 razy, czyli uzyskała wskaźnik CTR na poziomie powyżej 22%.

Nowa forma reklamy wideo w Gadu-Gadu
fot. - Nowa forma reklamy wideo w Gadu-Gadu
Warto się jednak zastanowić, ile kliknięć było powodowanych rzeczywistą chęcią obejrzenia reklamowanego produktu, a ile wynikało po prostu z chęci zamknięcia tak wielkiego elementu, który na pewno przeszkadzał w prowadzonej właśnie przez komunikator rozmowie. Cóż bowiem po kliknięciach i wejściach na reklamowaną stronę, jeśli towarzyszą takim wejściom negatywne emocje względem reklamodawcy?

Niechęć w takiej sytuacji wzbudza bowiem nie tylko medium emitujące reklamę, w tym przypadku komunikator Gadu-Gadu, ale również reklamodawca, który zdecydował się na taką agresywną formę przekazu. Trudno w takiej sytuacji przedkładać niezwykle wysoki CTR na rzeczywistą skuteczność przekazu, chyba że chcemy zmierzyć poziom zdenerwowania użytkowników - można podejrzewać, że ten nie był niski.

Można jeszcze przy okazji dodać, że niektórzy analitycy są zdania, że sam wskaźnik CTR nie powinien stanowić wyznacznika skuteczności przekazu reklamowego. Duże znaczenie ma również czas świadomego obcowania z reklamą oraz wykonane akcje przez użytkownika, jednak w badaniu tym raczej nie chodziło o akcję klikania w krzyżyk zamykający reklamę.

Ciekawe, czy użytkownicy Gadu-Gadu zapłaciliby symboliczne 2 złote za możliwość zablokowania emisji reklam w tym komunikatorze? Jak wynika bowiem z badania firmy Gemius, tyle właśnie byłaby skłonna zapłacić za uwolnienie się od treści reklamowych w internecie większość ankietowanych Polaków.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl