Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Spadek w e-handlu, spowolnienie w reklamie

26-11-2008, 09:16

W tym roku w okresie świątecznym prawdopodobnie nie zaobserwujemy wzrostu w e-handlu. Świadczą o tym kiepskie wyniki w pierwszym dniu listopada – donosi firma comScore. Również na rynku reklamy online należy się spodziewać spowolnienia, o czym mówi raport eMarketera.

E-handel

Według danych firmy comScore tegoroczne wydatki w USA na zakupy w internecie w pierwszych 23 dniach listopada wyniosły 8,19 mld USD. W analogicznym okresie ubiegłego roku wynosiły one 8,51 mld USD, a więc mamy spadek o 4%. Po raz pierwszy zanotowano taki spadek.

Zdaniem analityków nabywcy w obliczu takich problemów, jak wyższe ceny paliwa i gorsza sytuacja na rynku pracy, po prostu nie chcą wydawać dużych pieniędzy na świąteczne zakupy. Wielu z nich prawdopodobnie przeczeka święta, aby potem skorzystać z obniżek cen.

Prognozy comScore na kolejne dni listopada i grudnia mówią, że nie należy spodziewać się wzrostu. Prawdopodobnie jednak nie będzie również spadku, a więc wydatki będą podobne jak w przyszłym roku – na poziomie 29,2 mld USD. Widać ogromną różnicę w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to w okresie świątecznym wzrost wyniósł 19%.

Ponadto z analiz comScore wynika, że w okresie styczeń-październik amerykanie wydali na internetowe zakupy 102,1 mld USD, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza wzrost o 9%.

Nie tylko comScore donosi o gorszych wynikach w e-handlu. Z przedstawionego w poniedziałek raportu eMarketera wynika, że wcześniejsze prognozy były zbyt optymistyczne. Bieżący rok będzie według eMarketera pierwszym w tej dekadzie, kiedy zanotowany zostanie jednocyfrowy wzrost na rynku e-handlu (dla porównania – w zeszłym roku wzrost wyniósł ponad 19%).

Reklama online

Również na rynku reklamy online da się zauważyć spowolnienie wzrostu. Z wyliczeń eMarketera uwzględniających najnowsze dane Interactive Advertising Bureau (IAB) oraz PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że w 2008 wydatki na reklamę online w USA wyniosą 23,6 mld USD i w roku 2009 wzrosną do 25,7 mld USD. Oznacza to, że w roku przyszłym zanotowany zostanie wzrost o 8,9% (jeszcze w kwietniu prognozy mówiły o wzroście na poziomie 14,5%).

Dalsze prognozy mówią o wzroście na poziomie 10,9% w roku 2010 i 13,5% w roku 2013. Rynek reklamy online będzie potrzebował więcej czasu na odzyskanie kondycji niż się spodziewano.

Analizy eMarketera zwracają szczególną uwagę na stosunkowo słabe wyniki w obszarze reklamy w wyszukiwarkach. W tym roku wzrost wyniesie 21,4%, a w przyszłym 14,9%. Większym wzrostem będzie się charakteryzować jedynie reklama wideo, która w internecie jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Reklama w wyszukiwarkach prześciga inne formy reklamy, bo uważana jest za wypróbowany format, którego skuteczność łatwo mierzyć.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E