Yahoo będzie nagradzać za szukanie?
Walka na rynku wyszukiwarek trwa. Yahoo, chcąc uszczknąć trochę internautów najpopularniejszej obecnie wyszukiwarce Google, zastanawia się nad konkursem. Żeby wygrać nagrodę, trzeba będzie po prostu jak najwięcej szukać...
O planach portalu Yahoo pierwsi dowiedzieli się użytkownicy jego kont e-mail, którzy w opcjach zaznaczyli zainteresowanie konkursami i nagrodami. Yahoo przesłał im wiadomość, w której przedstawił zarys nowego konkursu.
Za samo korzystanie z wyszukiwarki, będzie można uzyskać nagrody takie jak:darmowe ściągnięcie 5 utworów muzycznych na miesiąc, dotacje przekazywane na zdefiniowaną przez użytkownika działalność charytatywną, nielimitowaną przestrzeń dyskową konta e-mailowego Yahoo oraz zniżki na różne produkty i przeloty.
Przedstawiciele portalu dzielą się też swoimi obawami. Zachodzi bowiem podejrzenie, że użytkownicy będą korzystać z wyszukiwarki na siłę, wpisując do formularza co popadnie. To odbiłoby się nie tylko na Yahoo, ale także na reklamodawcach, którzy pokrywają koszty wyświetleń reklam na stronie z wynikami wyszukiwania.
Podobna akcja prowadzona była niedawno na polskim rynku przez portal Onet.pl oraz Netsprint.pl. Także Microsoft w grudniu ubiegłego roku wspomniał, że zastanawia się nad specjalnym potraktowaniem użytkowników korzystających z wyszukiwarki MSN...
A jeszcze 8 lat temu, kiedy dwóch świeżo upieczonych studentów chciało zainteresować swoim produktem - wyszukiwarką BackRub - największe firmy IT w USA, nikt nie zwrócił na nich uwagi. Idee wyśmiano, argumentując, że użytkownicy wielkich portali nie są zainteresowani wyszukiwaniem informacji... Ten się śmieje kto się śmieje ostatni.