HP Polska: naprawa notebooka może potrwać 30 dni

04-11-2008, 12:45

Naprawa notebooka niewprowadzonego oficjalnie na polski rynek może potrwać do 30 dni – wyjaśnił Dziennikowi Internautów przedstawiciel HP Polska Dariusz Wałach. O sprawę spytaliśmy w związku z listem Czytelniczki, która na naprawę sprzętu czeka ponad 2 miesiące.

W ubiegłym miesiącu opublikowaliśmy list Czytelniczki, która bardzo długo czeka na naprawę notebooka HP w serwisie producenta. Czytelniczka dowiedziała się, że przedłużająca się naprawa ma związek z tym, że jej notebook nie został oficjalnie wprowadzony na polski rynek.

W związku z tą sytuacją zrodziły się dwa pytania: jakie prawa ma klient, który kupił model niedostępny na polskim rynku i jak długo może potrwać naprawa nietypowego modelu?

Wyjaśnień udzielił Dziennikowi Internautów Dariusz Wałach z HP Polska.

- W przypadku sprzętu zakupionego poza terenem Polski, szczególnie sprzętu nieoferowanego na naszym rynku, serwis z przyczyn oczywistych nie dysponuje odpowiednim zapasem części zamiennych, a w niektórych przypadkach także dokumentacją. W takiej sytuacji starając się zrealizować zobowiązania gwarancyjne udzielone w innych krajach przez naszą firmę działamy w ramach procedur tzw. International Traveller Warranty w HP.

Zgodnie z tą procedurą HP honoruje naprawy na podstawie dokumentu International Traveller Warranty. Oznacza to, że sprzęt zakupiony poza granicami Polski jest serwisowany. Najprostszą formą zgłoszenia sprzętu do naprawy jest kontakt z infolinią HP pod numerem 0-801-800-235, gdzie już w momencie przekazywania informacji niezbędnych do naprawy dowiemy się, że np. nasz model nie jest wprowadzony na polski rynek.

- Jest to o tyle ważne, że w takim przypadku będziemy uprzedzeni o dłuższym niż standardowy czasie naprawy. Jest to bezpośrednio związane z koniecznością zamówienia części zamiennych do naprawianego komputera – mówi Wałach.

Czas takiej naprawy – według przedstawiciela HP - może wynosić nawet 30 dni, w zależności od dostępności części i czasu przesyłki. W przypadku przedłużającej się naprawy klient może i powinien uzyskać na infolinii informację o statusie naprawy.

Przedstawiciel HP komentując przypadek opisany w liście zgodził się z tym, że informacja udzielana przez pracowników serwisu była nieprecyzyjna i że czas naprawy bardzo się wydłużył. Firma HP chce w przyszłości takich przypadków uniknąć.

Przekazaliśmy firmie HP dane Czytelniczki. Dariusz Wałach zapewnił, że pozwoli to "w pełni wyjaśnić zaistniałą sytuację".


Źródło: DI24.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930