Foxconn nie pozwie amerykańskiego radia

19-03-2012, 08:53

Chiński gigant zapewnia, że audycja jednej z amerykańskich stacji radiowych wpłynęła niekorzystnie na reputację koncernu. Medialna grupa przyznała się do błędu i zdementowała część podawanych przez siebie wcześniej informacji.

Wyemitowany w styczniu program This American Life krytykował warunki pracy w chińskich fabrykach. W ubiegłym tygodniu materiał wycofano, gdyż stacja przyznała, że w dużej mierze zawierał on "sfabrykowane informacje".

Czytaj także: Podwyżka płac w Foxconnie zwiastunem problemów?

- Apple jest naszym klientem, a obraz naszego koncernu został całkowicie zrujnowany - powiedział rzecznik prasowy Foxconn Simon Hsing. - Chodzi o to, że wszystkie media, które cytowały audycję, powinny również szukać potwierdzenia tych doniesień u nas albo starać się o nasze stanowisko.

Choć azjatycki koncern jest przekonany o stratach związanych z kłamliwym programem, na razie nie zamierza podejmować w związku z tym żadnych kroków prawnych. Mamy tylko nadzieję, że nic podobnego nie zdarzy się ponownie - powiedział Hsing.

Problemy w Chińskich fabrykach już od dłuższego czasu są jednak na ustach wielu komentatorów, szczególnie po serii samobójstw w 2010 roku. Kilkanaście tygodni temu firma Apple poprosił agencję Fair Labor Association (FLA) o zbadanie warunków pracy w największych zakładach produkujących smartfony iPhone czy iPady, a niedługo później sam Foxconn poinformował o podwyżkach dla pracowników.

Czytaj także: Microsoft zaniepokojony strajkiem w Foxconnie


Źródło: Reuters
Tematy pokrewne:  

tag warunki pracytag pracownicytag Foxconntag fabrykitag Chinytag Azjatag Apple
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy