Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmy rozpoczną rekrutację przez Facebooka?

03-06-2011, 19:21

Renomowani pracodawcy coraz częściej wspierają rekrutację działaniami w serwisie społecznościowym Facebook - wynika z raportu „Profile HRowe na Facebooku”, który został przygotowany przez SmartNet Research & Solutions.

Facebook cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, dlatego coraz więcej firm i instytucji tworzy własne profile w tym serwisie. Najczęściej służy to marketingowi i budowie marki, ale zdarzają się także profile lub zakładki w ich obrębie prowadzone przez działy HR w celach rekrutacji i employer brandingu.

Sonda
Czy niedługo firmy odważą się na rekrutację przez serwis społecznościowy?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Serwis społecznościowy jest wykorzystywany przede wszystkim jako dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnymi pracownikami oraz narzędzie budowy wizerunku pracodawcy. Odbiorcami są głównie studenci i osoby, które niedawno skończyły studia.

- Facebook coraz silniej przyciąga uwagę firm. Dla wielu z nich jest ważnym obszarem promocji i sprzedaży. Jak się wydaje, nadchodzi też czas na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Mamy już f-commerce i f-marketing, czyżby czas na f-rekrutację? - komentuje wyniki dr Jan Zając z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, współautor raportu.

>> Czytaj też: "Lubię to" - użytkowniku Facebooka, właśnie polubiłeś... wirusa

W raporcie przeanalizowano kilkanaście profili pracodawców, wyselekcjonowanych m.in. w oparciu o studencki ranking Pracodawca Roku 2010, oraz inne przykłady ciekawych działań HR-owych na Facebooku, także wśród zagranicznych pracodawców.

Wśród badanych fanpage’ów wyróżniają się profile cenionych pracodawców z branż FMCG (Mars, Danone) oraz firm konsultingowych (Ernst & Young, Pricewaterhouse Coopers). Pracodawcy publikują na Facebooku informacje z życia firm, ciekawostki z branży, a także informacje dla kandydatów do pracy, związane z rekrutacją, stażami i konkursami.

- W raporcie opisaliśmy przykłady nieszablonowych działań, w których firmy chwalą się swoim najcenniejszym zasobem - swoimi pracownikami. Mam nadzieję, że będzie to ciekawą inspiracją - dodaje Marcin Nagraba z firmy SmartNet Resarch&Solutions, współautor raportu.

Wyniki badań uzupełniono o krótki poradnik „Jak rekrutować na Facebooku” oraz komentarze ekspertów z branży HR. Raport można pobrać bezpłatnie ze strony humanway.pl/s/raport


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Sony znowu zaatakowana