Organizacja broniąca interesów konsumentów, wyśmiewając się z dyrektora generalnego Google, chce zwrócić uwagę na problem ochrony prywatności przez największe firmy internetowe.
Dyrektor generalny firmy Google - Eric Schmidt - jako jedzący lody kierowca ciężarówki, szpiegujący dzieci - taki obraz pojawi się 15 października w 15-sekundowym spocie na Times Square, najbardziej rozpoznawalnym miejscu Nowego Jorku. Autorem jest Consumer Watchdog, organizacja krytykująca działania Google w zakresie prywatności - informuje PCWorld.
Bezpośrednim powodem tej akcji są ostatnie wydarzenia związane z usługą Street View (rzekomo przypadkowe zbieranie danych z niezabezpieczonych sieci Wi-Fi), a także uruchomienie Buzza, społecznościowego dodatku Gmaila. Organizacja chce jednak także zwrócić uwagę, że nie tylko Google ma problemy z ochroną prywatności internautów.
Domaga się stworzenia specjalnej listy (ang. Do not track me), na którą mogłyby się wpisywać osoby, które nie chcą, by ich ruchy były w internecie śledzone. Pierwowzór już istnieje - Do not call me (pol. Nie dzwoń do mnie). W Polsce takie rozwiązanie też funkcjonuje pod nazwą Lista Robinsona. Dotyczy ono również przesyłek pocztowych o charakterze marketingowym.
Organizacja podkreśla, że rośnie społeczne zapotrzebowanie na wprowadzenie efektywnych narzędzi w zakresie ochrony prywatności online. Według ankiety przeprowadzonej przez Grove Insight 80 procent Amerykanów popiera stworzenie specjalnej listy, a 86 procent chce wprowadzenia możliwości blokowania śledzenia aktywności w sieci (dotyczy przede wszystkim wyszukiwania oraz robienia zakupów).
Google zarzuty te odrzuca, podkreślając, że cała akcja jest niesprawiedliwa, a jej jedynym celem jest autopromocja Consumer Watchdog.
|
|
|
|
|
|
|
|
Po | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Serwisy specjalne: |