Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zynga: Szybki wzrost przychodów nie przekłada się na wyższe zyski

05-11-2011, 16:44

Mimo 80-proc. zwyżki przychodów, zysk netto firmy uległ dalszemu obniżeniu. Zynga nadal jest na plusie, by pozostała w tym obszarze, dobrze by było, gdyby czynione inwestycje zaczęły przynosić efekty, zwłaszcza że firma wybiera się na giełdę.

Zynga Inc., jeden z kluczowych producentów gier dla serwisów społecznościowych, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2011 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 307 mln dolarów, co było kwotą o 80 proc. wyższą niż rok wcześniej. Koszty działalności wzrosły w ciągu dwunastu miesięcy ze 136,4 do 275 mln dolarów. Zysk netto ukształtował się na poziomie 13 mln dolarów, o 43 proc. niższym niż w trzecim kwartale roku 2010.

Czytaj także: Zynga: Tylko co 20. gracz płaci

Firma sporo zainwestowała w technologie, nowe gry, a także zwiększyła zatrudnienie, przez co jej koszty rosły szybciej od przychodów. Oczekuje ona jednak, że poczynione wydatki zwrócą się z nawiązką. Zynga publikuje od pewnego czasu swoje wyniki finansowe, przygotowując się tym samym do wejścia na giełdę papierów wartościowych.

Jest to jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów. Sukces firmy w dużej mierze zależy od popularności jej głównego partnera, czyli Facebooka. To dzięki grom dostępnym za jego pośrednictwem Zynga wypłynęła na szerokie wody, stając się jednym z symboli nowoczesnej gospodarki, opartej o internet. W przeciwieństwie jednak do największego serwisu społecznościowego przynosi ona zyski.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Zynga