Znak jakości to ważny element sklepu online
10 listopada w Kopenhadze odbyła się konferencja poświęcona znaczeniu certyfikacji sklepów internetowych dla rozwoju europejskiego rynku e-commerce, zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECC - European Consumer Center).
Zdaniem Davida Maira z Komisji Europejskiej, jedną z największych barier w rozwoju trans-granicznego handlu internetowego nadal pozostaje brak harmonizacji przepisów krajowych z dyrektywami europejskimi. Przykładowo okres prawa do zwrotu w Niemczech wynosi 14 dni, w Polsce 10 dni, a w Wielkiej Brytanii 7 dni roboczych - to wprowadza zamieszanie i rodzi obawy konsumentów.
Jednak to nie wszystko. Według niezależnych badań aż 64% internautów rezygnuje z zakupów online z powodu niedostatecznego zaufania do internetowego sprzedawcy. W opinii uczestników konferencji lekarstwem może być certyfikacja sklepów internetowych.
Podczas konferencji zaprezentowano ponad 30 europejskich certyfikatów, wśród których znalazły się polskie akcenty - pierwszy polski znak jakości Trusted Store nadawany przez serwis Sklepy24.pl, który prowadzi w Polsce rejestr sklepów internetowych (aktualnie zgromadzono w nim ponad 1,5 tys. witryn) oraz znak Euro-Label nadawany przez Instytut Logistyki i Magazynowania z Poznania.